Drakar och Demoner - Cimir, vår frälsare

Startat av Spiff Rymdspionen, augusti 08, 2011, 17.26

Föregående ämne - Nästa ämne

Spiff Rymdspionen

Trötthet.
Rubvin kunde inte beskriva sitt tillstånd på annat sätt. Han var trött. Trött på stridandet. Trött på jakten. Trött på intrigerna. Kanske till och med trött på livet självt. Mediterandet hade inte lyft honom. Det hade inte bringat honom styrka. Inte insikt. Inte hopp. Till det; mannen som närmade sig i skuggorna och ämnade ända hans liv var inte heller till någon hjälp.
Inkvisitorn hade annalkats Rubvin ensam. Kanske var det mod i sin ädlaste form. Kanske hoppfullhet om att tyst och oupptäckt besegra en överlägsen fiende. Kanske en nobel önskan att skona sina mannar onödigt lidande. Kanske var inkvisitorn bara en ynkrygg, föredragandes att hugga en fiende i dess rygg.
Trötthet.
Någonstans i Rubvins inre vred sig mörkerväsendet, liksom så många gånger tidigare, viskandes ut sina varningar om den annalkande faran, så innerligt frestandes honom att dra Svärdet och bringa död och förintelse omkring sig.
Men Rubvin lät de mörka tankarna rinna av sitt inre, likt vågor flyendes tillbaka till havet från en sandstrand. I stället öppnade han sina ögon för att i stillhet yttra de ord han så innerligt hoppades att hans fiende skulle ta till sig, 'Fall inte för frestelsen'.
Kraftet av stöten och påföljden av att få sina lungor fyllda med blod avbröt Rubvins sista ord. Inkvisitorn hade fångat sitt byte efter månader av jakt. Tomhet började klamra sig fast vid den forne, stolta riddaren Ekenfanas son, i sitt liv endast önskandes att bli allt hans far skulle velat av honom. Mörkeranden Akosh, likt ett otämjt vilddjur, reste sig på sina bakben rytandes ut sin vrede. Men för Rubvin fanns bara mörker och sedan frihet. Frihet för en kort sekund när Akosh själ och hans egen delades för att åter bli två, och hans vilja igen blev hans egen. Och sedan..  enbart efterlängtad vila.



Dags att köra igång en ny kampanj i Drakar och Demoner inom Ereb Altor världen. Det är en uppföljning på tidigare kampanj i samma värld, men står helt och hållet på egna fötter plotmässigt. Inga förkunskaper är således nödvändiga även i fall jag gärna ser att du spelat rollspel tidigare.

Troligtvis kommer tre grupper med cirka sex stycken spelare i varje att dra igång kampanjen. Det kommer eventuellt att finnas utrymme för fler spelare att stiga in i kampanjen vid senare tillfälle. Räkna till en början med en spelning var tredje vecka.

Detta är således bara en intresseanmällan. Skriv ner dig om du är intresserad eller har några frågor. Kampanjen, och troligtvis karaktärsgörandet startar inte föränn efter flytten till den nya lokalen, dvs om cirka en månad.

Mer information om kampanjvärlden, så som länder och historia följer på denna tråd.
"Det finns tillfällen när inte ens mina turrymdskeppskalsonger hjälper."

Brain

Tomas Davidsson

Gunilla Hellén

Jag vill också vara med!  :D Grymt efterlängtat!

GrandPA

All for one and more for me

Kari

"O divine art of subtlety and secrecy! Through you we learn to be invisible, through you inaudible, and hence we can hold the enemy's fate in our hands."
― Sun Tzu, The Art of War

Niklas

Vill också men det visste du ju redan

Apanpapan

¡Oook ook ooook oooook!  (¡Hasta la Victoria Siempre!)

Ewers

Anmäler intresse för mig själv och Tobbe.

/F 8)

Ola

mvh ola
Sir Killalot II for the masses!

Dina

So long, suckers!

Thure

Intresserad, har inte spelat rollspel mycket innan men en del

Torbjörn

Jag anmäler mitt intresse att vara med i kampanjen!

/Torbjörn

Judas


soulreaper

Har bara hört bra om dina kampanjer och iom att jag äntligen fått någorlunda ordning på scheman och skit så vill jag jätte-gärna vara med.
Igenmurade ögon, kärleken är blind, knytnäve med vigselring...

Peaceful protest doesn\'t get the job done
So I wake up for the rally grab my soy milk and my gun

Usually_Insane

Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit