Nordholmiasagan - MUA

Startat av knallpucko, september 01, 2010, 12.55

Föregående ämne - Nästa ämne

soulreaper

Synd som fan att man ska jobba så mycket som man gör...har tyvärr inte tid att joina annars hade mutant varit sjukt kul...kul att se att så många funderar på md...personligen skulle jag inte låta någon spelare spela psi eller psykiskt muterat djur om de inte kände till alla risker med detta sedan tidigare...
Igenmurade ögon, kärleken är blind, knytnäve med vigselring...

Peaceful protest doesn\'t get the job done
So I wake up for the rally grab my soy milk and my gun

nemesiswar

Vilka tänker du på det att man kan dö av att använda sina förmågor eller PSIPO eller bara folks förakt i allmänhet?

soulreaper

Citat från: "nemesiswar"Vilka tänker du på det att man kan dö av att använda sina förmågor eller PSIPO eller bara folks förakt i allmänhet?
Folks förakt i allmänhet PSIPO...
Igenmurade ögon, kärleken är blind, knytnäve med vigselring...

Peaceful protest doesn\'t get the job done
So I wake up for the rally grab my soy milk and my gun

knallpucko

Kul diskussioner om karaktärer! Jag har inspirerats av era preferenser i valet av intermezzo-äventyr (hoppas vi hinner spela det...). Utöver det har jag en ny spelare från "utanför" som ska komma med och förhoppningsvis tillföra en del.

Jag lovade ju lite mer info om kampanjen igår, men det blev idag istället och mer en instruktion för det vi ska syssla med på tisdag: skapa karaktärer. Gå till länken nedan och ladda ner pdf:en, läs och kom med kommentarer, så hinner jag fundera tills på tisdag.

www.enodios.se/MUA.pdf
Maltiel: In the name of the Emperor I command thee - no more cans labeled "Food"!
Engine room cannibal/shipmate: Alr\'t, sir. \'Ould you like an arm or a leg?
Maltiel: By the Aquila - pass me the can opener!

Getsen

Damn, jag vill egentligen spela men tiden vill nog inte räcka till som det ser ut nu :(. Mutant är ju hur kul som helst. Finns det ev möjlighet att hoppa in senare?
"I've made characters for games you've never heard of, and I've never played!"
"The road to hell is paved with randomly-generated content."
"Chaotic Neutral means never having to say you're sorry."

knallpucko

Ja, visst är det kul?! Det är klart att det kan finnas chanser att stiga in om ett tag, jag har ett par andra som frågat samma sak. Antingen kör jag en grupp till eller så hittar vi på någon annan lösning. Säg bara till i tid!
Maltiel: In the name of the Emperor I command thee - no more cans labeled "Food"!
Engine room cannibal/shipmate: Alr\'t, sir. \'Ould you like an arm or a leg?
Maltiel: By the Aquila - pass me the can opener!

Ewers

Tokbra upplägg för karaktärsskapande.

Komer ha bakgrunden "klar" utan att finliret är klart.

Ses imorgon!

/F

Niklas

Vad händer imorgon? Missat något?

Min är klar i stora drag också. Blir en MM Vagabond om jag inte kommer på en annan ide till på tisdag

knallpucko

Det hände inget igår, så var inte oroliga. Tisdag (idag) händer det däremot saker kl 17... Har alla sett pdf:en? Nisse och Ewers vet jag har gjort det.

Tack för PC-bakgrunden, Henrik - ja, den var riktigt underhållande och kommer troligen att ligga till grund för en hel del roligheter i storylinen.

/Magnus
Maltiel: In the name of the Emperor I command thee - no more cans labeled "Food"!
Engine room cannibal/shipmate: Alr\'t, sir. \'Ould you like an arm or a leg?
Maltiel: By the Aquila - pass me the can opener!

Niklas

Flaggar för att jag kan bli någon minut sen. Jobbar i götet och slutar tidigast 1600

snoffaz

Japp har tittad igenom pdf filen mer en gång, ser riktigt intressant ut.

knallpucko

Nisse: Ok, vi sitter väl i något rum och häckar - Mutantspelare syns, liksom!

Snoffaz: Bra, ville bara kolla att infon gått fram - är inte helt hundra på forum (under 100 poster säger en del).
Maltiel: In the name of the Emperor I command thee - no more cans labeled "Food"!
Engine room cannibal/shipmate: Alr\'t, sir. \'Ould you like an arm or a leg?
Maltiel: By the Aquila - pass me the can opener!

knallpucko

Tack allihop för en rolig förstaspelning! Liksom för er börjar karaktärerna redan ta form framför mitt inre öga - det blir en del skissande redan nu på morgonen. Där rök den arbetssamheten...

Angående tider för nästa spelning så föreslår jag tider nedan. Skriv i alla tisdagar ni kan, så bokar jag upp några stycken tisdagar framöver om det blir möjligt - varannan vecka är nog max vad mitt schema klarar just nu, så det blir max 2-3 spelningar tills november. Jag tänkte slänga in en helgspelning först i november i samband med att kampanjen börjar bli klar att börja spela (mer om detta längre fram).

28/9

5/10

12/10

19/10

26/10

Är det mer folk som vill vara med (Napprix missade igår, tex) så skriv en rad, så jag får med er i planeringen.
Maltiel: In the name of the Emperor I command thee - no more cans labeled "Food"!
Engine room cannibal/shipmate: Alr\'t, sir. \'Ould you like an arm or a leg?
Maltiel: By the Aquila - pass me the can opener!

snoffaz

Tack för igår det var skoj, har nu skickat iväg en rejäl utveckling av min karaktär till dig.

28/9 Snoffaz

5/10 Snoffaz

12/10 Snoffaz

19/10 Snoffaz

26/10 Snoffaz

Napprix

säg en dag du kan träffas så kanske vi kan göra en gubbe eller så =)