Dom som spelar WFRP med Brain

Startat av Brain, september 03, 2005, 17.11

Föregående ämne - Nästa ämne

Brain

Ingen spelning förrän den 19 september.

då rockar vi ordentligt! 18.00!
Tomas Davidsson

Heavy

Ålrajt ! Passar mig bra med flytt och skit ändå så :)
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Getsen

"I've made characters for games you've never heard of, and I've never played!"
"The road to hell is paved with randomly-generated content."
"Chaotic Neutral means never having to say you're sorry."

Getsen

Tjena tjena.. måndag igen. Jag antar att vi lirar klockan 18.00 som vanligt? kan man få det bekräftat? :-)
"I've made characters for games you've never heard of, and I've never played!"
"The road to hell is paved with randomly-generated content."
"Chaotic Neutral means never having to say you're sorry."

Brain

Ger en dementi i stället.

Har haft det för stressigt för att orka spela idag.
Jag lägger upp ett datum här n är nästa spelning bli (det är mycket nu).

Tomas
Tomas Davidsson

Getsen

"I've made characters for games you've never heard of, and I've never played!"
"The road to hell is paved with randomly-generated content."
"Chaotic Neutral means never having to say you're sorry."

Shadowfriend

Kanske kan vara värt att byta till en annan dag? Lördagar eller söndagar borde ju fungera, om man inte är bakfull.

Då slipper vi också att krocka med styrelsemöten
All is dust... All is dust...

Brain

Citat från: "Shadowfriend"Kanske kan vara värt att byta till en annan dag? Lördagar eller söndagar borde ju fungera, om man inte är bakfull.

Då slipper vi också att krocka med styrelsemöten

Meningen var att det skulle vara en lugnt gående kampanj med regelbundna spelningar (läs måndagar).

Vill pröva måndagar lite till:

3, 10 och 17 Oktober kan jag. Är det något styrelsemöte någon av dessa dagarna?

Ifall jag inte får en uppsjö av "kan inte" så kör vi.
Tomas Davidsson

Shadowfriend

Inga problam med styrelse möte ännu, nästa är söndagen den 2/10.

Så jag kan rulla tärning. :D
All is dust... All is dust...

Getsen

Hej hej!!

Jag har fått jobb :D Vet dock inte för hur länge, men det verkar vara mycket att göra med jämna mellanrum så jag tänkte försöka visa framfötterna så gott jag kan... detta kan innebära övertid och annat dumt, vilket kan komma i vägen för spelande för min del. Men om så är fallet gör jag mitt bästa för att höra av mig asap.

Måndagar låter trevligt i övrigt och jag kan nog alla föreslagna datum.

mvh
Fredrik
"I've made characters for games you've never heard of, and I've never played!"
"The road to hell is paved with randomly-generated content."
"Chaotic Neutral means never having to say you're sorry."

Heavy

För egen del funkarinte helger alls iom kottar..

Mvh

Fredrik den 2:e..
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Martin Larsson

Tack alla för gårdagen, en klart mer givande spelning(ännu mer för vissa).

Nästa måndag är dt R´n´R igen dvs den 10e enligt the hivemind himself. väl mött igen då :)
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Shadowfriend

Kul spelning senast, synd bara att inte Tommy var med... Någon som hr hans nummer och kan höra hur det blir i framtiden för hans del? Om han inte kommer vara med mer så får han väl dö av skadorna  så vi kan plundra liket. Inte för att jag, väl trogen Morr skulle göra något sådant.  :twisted:

En tanke slog mig dock. om vi fortsätter att få erf i den här takten , och Brain antydde ju att det kommer att kunna öka, så kommer vi få problem med att byta karriär, vi har varken prylarna som krävs, eller pengarna att köpa dem med, inte för mig iallafall, och jag tvivlar på att någon annan har det ännu.  Hur som helst så verkar det som att vi antingen måste höja skills innom våran nuvarande karriär (dyrt), eller spara MASSOR i erf banken. Det senare gör der ju dock möjligt att springa igenom en karriär på den tid det tar att skriva ner höjningarna.

Ser mycket fram emot att få berätta historia och rulla tärning nästa gång. På måndag borde väl det bli. Skönt också att inte bli skadad för en gångs skull. :D
All is dust... All is dust...

Getsen

Ja, det var laserkul. Och jo, Trappings kommer kanske att bli ett problem i vissa sammanhang, så karriärer bör planeras ivrigt :D Ser fram emot nästa spelning. Jag jobbar inte mer den här veckan. Vet inte hur det ser ut nästa.
"I've made characters for games you've never heard of, and I've never played!"
"The road to hell is paved with randomly-generated content."
"Chaotic Neutral means never having to say you're sorry."

Heavy

Personligen  tycker jag inte att trappings egentligen ska spela sådär räserstor roll för att man ska kunna byta yrke.. Blir kanske bara fånigt om antingen vi som spelare, eller Brain ska behöva mosa in en massa prylar i spelandet för att det ska flyta ordentligt.. Jag ser också yrkena som ett flöde i en karaktärs liv, inte att man MÅSTE jobba på en trädplantage för att kunna vara woodsman (eller liknande) utan att det är ok att välja en sån karriär bara man rör sig mycket ute i vildmarken.. Alltså, man behöver inte jobba som det man "är" sas..

Det är det största felet med WFRPS annars jäkligt roliga system för karaktärer, om man måste följa det..

Sen tycker jag fortfarande att det är lite fånigt att vi ska behöva ta allt i varje karriär vi ger oss in på.. Inte alla som försöker bli smeder blir det, en del hoppar av och blir hästkarlar istället, bara för att det var för varmt/svårt/whatever i smedjan.. Men med det system vi kör nu kommer vi att vara fullt tokutbildade och top-notch inom varje karriär våra karaktärer ger sig in på.. Varken realistiskt (jaja, fantasy ;;) eller kul i mina ögon.. Men det är ju bara jag ;)..

För övrigt kan jag bara hålla med om att det var en rolig spelning i måndags, den roligaste, hittils trots kass syn och huvudvärk.. Känns som det börjar hända grejor nu, hihi..
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.