D&D: The Shackled City

Startat av Den Gamle, juni 25, 2007, 19.40

Föregående ämne - Nästa ämne

Den Gamle

Jag har tänkt dra igång en ny Dungeons and Dragons (3.5) kampanj i september och kollar härmed om någon är intresserad.

Kampanjen heter The Shackled City och utspelar sig i en mindre stad ute i en odefinierad vildmark. Givetvis ska man rädda världen och de tretton delarna kommer att ta karaktärerna från level 1 till level 20. Blandat Hack n' Slash, social interaktion och detektivarbete. En av grundpremisserna är att allt spelande är begränsat till staden Cauldron med omnejd, världen utanför existerar givetvis men är helt oviktig och kommer aldrig att spelas. Kampanjen är skapad av Paizo publishing och har gått som följetong i Dungeon Magazine för några år sedan.

Jag har tänkt mig sex spelare och förbehåller mig rätten att plocka ihop en grupp som jag tror fungerar och som verkar rolig att spela med. Förkunskaper är ej nödvändiga.

De som är intresserade kan svara i den här tråden.

Tjipp

/Erik
"My center is giving away, my right is pushed back, situation excellent, I am attacking."
Marshal Ferdinand Foch in message to HQ, Marne 1914

soulreaper

Hej! Jag är intresserad! Aldrig spelat D&D men det ska nog inte vara några problem
Igenmurade ögon, kärleken är blind, knytnäve med vigselring...

Peaceful protest doesn\'t get the job done
So I wake up for the rally grab my soy milk and my gun

Dina

So long, suckers!

Apanpapan

Hmm. Jag vill ju verkligen cementera mina fördomar om D&D...

Men jag kan tänka mig att vara med:)
¡Oook ook ooook oooook!  (¡Hasta la Victoria Siempre!)

Robin

HACK AND SLASH?! I want a piece of that... :)

Jag och Martin L har spelat igenom BG I och BG II, inklusive expansioner, håller på med NWN atm. Vi har koll på Hack n' slash.  :whax:

"I waste him with my crossbow"
Jag vann combat med 13.

Barcus

nu skriver jag här då

jag vill vara med
Puss På Skinkan
Marcus Johansson

Den Gamle

Allright, då verkar det som om gruppen kommer att bestå av Pierre, Dina, Pasi, Robin och Marcus. Det finns med andra ord plats för en till om intresse finns.

För att ha en chans att fixa kampanjen så behövs det en någorlunda balanserad grupp så det kan vara smart att prata ihop er lite innan ni gör karaktärer. Annars är det väl först till kvarn som gäller...

Karaktärsmakandet genomföres med fördel hemma hos mig (eftersom jag inte orkar släpa alla böcker till geddon), antingen enskilt eller i grupp. Jag jobbar natt den här veckan och dagtid nästa vecka så jag kan de flesta eftermiddagar och kvällar. Hör av er för att boka tid!

Ha det gött

/Erik
"My center is giving away, my right is pushed back, situation excellent, I am attacking."
Marshal Ferdinand Foch in message to HQ, Marne 1914

biggabush

\"Bättre att dö till sjöss än som en ko på halmen\"
(Anders Bersten, styrelseledamot)

Den Gamle

Du är välkommen, Anders
"My center is giving away, my right is pushed back, situation excellent, I am attacking."
Marshal Ferdinand Foch in message to HQ, Marne 1914

biggabush

Fett. Gör PC närsomhelst utom tisdagar. Dagtid funkar bra under hela juli (semester). Hojta iväg ett par tidsförslag så hookar vi ett asap.
\"Bättre att dö till sjöss än som en ko på halmen\"
(Anders Bersten, styrelseledamot)

Den Gamle

Fredagar brukar vara ganska tomma i mitt schema så om det är ok med dig Anders så kör jag gärna fredag klockan 16 (när jag vaknat).

Marcus ska göra i morgon (tisdag) klockan 16 så är det någon som vill hänga på så är det helt ok. Söndag eftermiddag-kväll passar mig också bra.
"My center is giving away, my right is pushed back, situation excellent, I am attacking."
Marshal Ferdinand Foch in message to HQ, Marne 1914

biggabush

Söndag em/kväll får det bli. Runt 16-17?
\"Bättre att dö till sjöss än som en ko på halmen\"
(Anders Bersten, styrelseledamot)

Den Gamle

"My center is giving away, my right is pushed back, situation excellent, I am attacking."
Marshal Ferdinand Foch in message to HQ, Marne 1914

biggabush

\"Bättre att dö till sjöss än som en ko på halmen\"
(Anders Bersten, styrelseledamot)

Den Gamle

Då var den första karaktären skapad. Marcus har gjort en rättfärdig Paladin.
"My center is giving away, my right is pushed back, situation excellent, I am attacking."
Marshal Ferdinand Foch in message to HQ, Marne 1914