Kulturnatta 27/5 Tema SPELKULTUR!

Startat av mlkr, mars 28, 2016, 23.10

Föregående ämne - Nästa ämne

mlkr

27/5 är det Kulturnatta i Borås Kulturhus och temat är SPELKULTUR!

Armagedon kommer finnas på plats med massa olika spel att prova på. Vi kommer passa på att fira vår 35:e födelsedag samt marknadsföra the living hell out of us så att vi kan få fler medlemmar och mer aktiviteter i våra snart väldigt fina lokaler.
Föreningen behöver folk som hjälper till! :D

Ok peeps! Here's the deal! Jag ansvarar över Armagedon's närvaro under årets Kulturnatta. Ett utmärkt och förmodligen aldrig återkommande tillfälle att marknadsföra vår förening inför 2000 Boråsare som typ inte har en aning om att vi existerar.
Det behövs folk! Jag siktar på att vi ska kunna fylla 4-5 bord med lättspelade och lättdemade bordsspel av olika slag. Tänk Carcassone, Roborally och liknande. Jag vill dessutom att vi ska ha 2 figurspelsbord där vi visar upp Warmachine/hordes samt något mindre och mer drop-in vänligt skirmish!
Star Destroyern och/eller Borgen hade vart tufft att ha på plats.
Någon som kan hålla i Maffia? Rollspelsledare kanske kan vara aktuellt?
Vi har en grym chans att synas och göra ett gott intryck så kom med era idéer så diskuterar jag med huvudarrangörerna och plockar ihop ett väl fungerande program!

Om du har idéer vill jag att du MAILAR MIG! Mellqvist@outlook.com
/Veni Vidi Vicious

Usually_Insane

Ställer upp som Brädspelsdemare, kan förklara regler och vara allmänt behjälplig.

Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

mlkr

/Veni Vidi Vicious

mlkr

Crosspostar här - första mötet inför kulturnatta blir lördag 16/4 13:00 på Geddon.

---

Sådär - då är lokalhelgen avklarad och jag har hunnit med annat som behövde lite tid. Jag tänker att vi ska styra upp ett möte där vi tillsammans går igenom och planerar upp hur vi genomför ett grymt arr tillsammans på Kulturnatta.

---Vi har följande behov---

BORDSSPEL - 4st Bord
* Vi siktar på 4st bord med bordsspel som är LÄTTA och SNABBA att dema. För de av er som har spel i åtanke vill jag att ni tänker efter om det är spel som passar in på den beskrivningen. Tänk gärna bred åldersgrupp också.
* Varje bord bör ha mer än ett spel att kunna dema. Förslagsvis får vi med oss X upplagor av exempelvis Carcassone, Ticket To Ride, Roborally, Ponder & Tsuro. Har ni egna/fler förslag på bordsspel så anteckna och ta med till mötet. Jag vet att exempelvis Christopher, Amanda & Jerry har spel som ni vill dema. Topp!

FIGURSPEL - 2st Bord
* Andreas & Gustav - ni har tänkt att dema Warmachine Hordes eller hur?
* Marcus - Vad sägs om lite prova på - 40K Skrimish i enkel tappning så vi har något som är snabbt att droppa in/ut ur?

DIORAMA - 1-2st?
* Mikael Mekka Tiensuu - Star Destroyern är på för eget rum och tufft spel för besökare? smile emoticon
* Borgen? - Greger Lundstedt & Ivar? För mycket meck kanske?

ÖVRIGT:
* Maffia - har vi någon som kan hålla i detta eller liknande socialt spel?
* Rollspel inför publik - Har vi rollspelare i föreningen som vill spela på scen för att "visa" hur rollspel går till?
* Korta rollspelsscenarion - Har vi spelledare i föreningen som kan tänka sig köra något väldigt nybörjarvänligt och relativt snabbt arr?
* Andra idéer?

---Annat som jag hoppas kunna styra upp---

* Tårta för att fira föreningen
* Flyers med Information
* Gatupratare med affischer
* Knappar för att knyta oss samman - svart klädsel övertill?
* säkert något mer
/Veni Vidi Vicious