Twilight 2000: Stranger in a strange land

Startat av Ewers, juli 01, 2009, 04.03

Föregående ämne - Nästa ämne

Ewers

Jag har tänkt att starta en grupp till i Twilight 2000 men med en helt annan setting än den första gruppens (som spelar den traditionella kampanjen).

Samtliga spelare kommer vara sovjetiska soldater ur röda armén och spelet startas i södra USA.

Spelgruppen kommer troligen varieras efter hand då det det kommer finnas 6 platser i spelgruppen, men en möjlighet till inhopp när frånfälle sker. Dessutom kommer gruppen få gästspelare om det kommer nya medlemmar som vill prova på vad rollspel är.

Spelare anmälda hittills är:
1. Kari
2. Brain
3. Anders B

Spelstart kommer ske så snart karaktärer skapats, dvs innan sommaren är slut. Anmälning till kampanjen sker i denna tråd.

Krav för att få vara med är att man läser på forumet så att bokningar kan ske via denna tråd, att man bemödar sig med att läsa igenom bakgrundsmaterialet, att man orkar skriva en bakgrundshistoria på minst 500 ord.

Mvh /F 8)

roligt

hej, jag skulle gärna villja vara med om ni skulle vilja ta in en som inte spelat rollspel förut (vet däremot vad det är och har flera egna rollspel). Har inte häller möjlighet att vara på gedon/forumet under nästa vecka och sedan även ca 2 till under sommaren.
skrivandet och vara på forumet under övrig tid borde inte vara något problem.
Är gärna med om jag får :D
Var med och spela.

Dina

So long, suckers!

Ewers

Javisst är ni välkomna att vara med. Då finns det en plats kvar innan  "startsexan" är klar.

JAg åker iväg en vecka from i morgon. Jag postar om när jag är tillbaka.

/F 8)

Ewers

Nästa vecka är en bra vecka att träffas för karaktärsskapande, kampanjsnack mm.

Kan ni som anmält intresse nästa vecka?

/F 8)

biggabush

\"Bättre att dö till sjöss än som en ko på halmen\"
(Anders Bersten, styrelseledamot)

Kari

"O divine art of subtlety and secrecy! Through you we learn to be invisible, through you inaudible, and hence we can hold the enemy's fate in our hands."
― Sun Tzu, The Art of War

Dina

So long, suckers!

roligt

Var med och spela.

Brain

Tveksamt för min del. Kommer dock vara i lokalen då det är ASL-start och träning inför Magic-SM
Tomas Davidsson

Dina

So long, suckers!

Ewers

Hej!

Hela denna veckan har blivit heltjock för mig och vi får därför skjuta fram karaktärsskapande till nästa vecka. Mitt förslag är Tisdag 28/7 kl 18.00 på geddon.

Kram /F

Brain

Kan funka för mig (Kan bli annat rollspel för mig då men det är inte 100% än)
Tomas Davidsson

Dina

Jag jobbar till 18.30, men kan droppa in efter det.

Kram /D
So long, suckers!

Ewers

Låter bra. Jag är nere på föreningen under tis em/kväll så folk kan göra karaktärer efter hand.

/F