Confrontation ?

Startat av cracked_open, november 01, 2005, 13.07

Föregående ämne - Nästa ämne

cracked_open

Jag tycker att det verkar vara ett väldigt häftigt spel. Så min fråga är om någon/några andra på klubben kanske vill testa det vid något tillfälle såg att en start box låg på ca 500:- hos figurspel.se.
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

Heavy

Nee.. Däremot köps det Flames of War armeer som aldrig förr på klubben :D
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Tilioch

Confrontation är ett mycket trevligt litet spel, jag spelar det en del (bland annat på konventet nu i helgen) och har just nu två arméer som man skulle kunna få testa med.

Jag är själv helt ny och påväg ner till Borås och tänkte kolla in till lokalen nångång framöver och se vad som händer. Ska nämligen börja jobba där så då kan det vara trevligt med en förening med likasinnade =)

Men vill folk så kan jag mer än gärna visa vad som finns och hur det går till.

Meldon

Jag har precis köpt mig hela 3 figurer, mest för att jag vill måla dom men man kanske utökar dom nångång så man kan spela me dom oxå..
There are no friends in the real world, just less hostile enemies

Heavy

Snygga figurer, kasst spel..


´Nuff said..



;)
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

emil

Heavy, det är bra att ni promotar flames of war, men ibland går det till överdrift. :lol:

jonte

Jag som också spelar FoW blandar mig här in i diskussionen!

Jag testade Confrontation på BSK, för jag tycker att det ser väldigt snyggt ut. Allt från figurer till regelbok och allt annat omkring är snyggt designat, så då kan till och med jag övervinna min aversion mot fantasy och annat påhitt.

Nu hade jag och mina vänner oturen att spela mot ett pucko som t.ex. vägrade slå om ett tärningslag som hamnat på kant eftersom "det kunde inte bli något annat än en femma, den skulle inte rullat vidare" och andra dylika manövrar. Det tog ner spelglädjen en hel del.

För er som inte har koll på spelet så har man kort för sina enheter där dess värden står, och i början av rundan slår man på sitt iniativvärde för att se vem som ska starta rundan. Dessutom lägger man ihop korten för de figurer man har på brädet (i valfri ordning) i en hög som man sen spelar ut och då förflyttar aktuell figur. Så om jag slog högst iniativ får jag välja om jag vill börja, eller om min motspelare ska börja. Då tar den spelaren och visar sitt första kort och förflyttar den figur vars kort spelades ut, sedan kan man skjuta missilvapen eller magi. Sedan blir det den andra spelarens tur. När allt är förflyttat och avfyrat så blir det eventuellt närstrid.

En väldigt förenklad redogörelse baserat på vad jag uppfattade under ett demospel. Jag tyckte dock om närstridsfasen då man fick ett antal handlingar att lägga ut på attack eller försvar. Som nackdel tyckte jag att det blev lite väl skirmish, för få figurer helt enkelt. Men väl ett trevligt lite spel som inte tar så lång tid att spela verkar det som.

Heavy

Citat från: "emil"Heavy, det är bra att ni promotar flames of war, men ibland går det till överdrift. :lol:

Bah !!!!

*s*

Alltså.. Confrontation är lite för mycket leksak i utförande.. Alldeles för få figurer, för glättigt upplagt (varje figur har ett spelkort med deras värden, spelar vi tabletop eller magic liksom) och har en figurtyp som ser ut som dvärgar med kålmask-kroppar (Incubus nånting heter dom)..

Figurer ska dock köpas in, för det finns såna som ser tokigt bra ut.. !
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Clifford

Jag tyckte Confrontation såg typiskt "megasuperübercool-monsters of doom versus mightyultraheroesofgod", helt enkelt precis som GW. Barnsligt, riktat till kids som tycker om gubbar med feta vapen och muskler.

Apanpapan

Citat från: "Clifford"Barnsligt, riktat till kids som tycker om gubbar med feta vapen och muskler.

Riktad även till gubbar som tycker om feta vapen och muskler :D
¡Oook ook ooook oooook!  (¡Hasta la Victoria Siempre!)

emil

Alltså, deras figurer(Rackham?) är j-t charmiga! Sedan att deras figg-målare är bra mycket bättre än GWs skadar ju inte... Varenda modell är mästarklass. :shock: