Viktigt om Bruna Rummet

Startat av carlsson, februari 23, 2024, 14.02

Föregående ämne - Nästa ämne

carlsson

*** OBS VIKTIGT ***

När vi flyttade in i våra lokaler och byggde väggen mellan det Röda och Bruna rummet så blev den väggen så tjock att det inte gick att öppna fönstrena. Vi tänkte att vi skulle fixa det sen, i synnerhet då ett av glasen hade sprickor och behövde bytas.

Idag blev "sen". Hyresvärden ringde mig i morse och hade lite panik eftersom en del av glaset hade blåst loss. Jag släpper allt jag har och åker dit med mina verktyg för att göra fönstret öppningsbart, så att glasmästaren kan byta glaset. Ingen av oss vill att en del av rutan blåser iväg och dekapiterar någon fotgängare på gatan utanför...

Nu är därför väggen i Bruna Rummet nedtagen och rutan är silvertejpad. När den byts vet vi inte, men det ska hålla till dess.

Lagning av väggen kommer att göras under våren, men till dess får ni leva med detta.

**Notera följande:**
- STÄNG fönster när ni lämnar lokalen! Två av fönstrena stod och slog i stormvindarna, och eftersom de är från 1964 är det risk att de inte håller för så här starka vindar som det har varit idag.
- Silvertejpen tog jag och Marcus från sprayrummet. Vi tackar för tillgången men tyvärr tog all tejp slut. Köp ny och lämna kvitto till kassören så får du betalt för dina utlägg.
- Det blev förstås mycket byggdamm i Bruna. Jag har dammsugit upp, men det hamnade en del på kabinettskåpet och grejerna som ligger där. Jag hoppas ni har överseende med detta och kan städa upp där efter mig, det vore väldigt tacksamt.

Tack till Marcus som kom förbi och hjälpte till samt städade upp glaset på parkeringen nedanför.

Jag är oerhört tacksam för att den bit som lossnade idag inte träffade en människa.

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com