2007

Startat av Robin, februari 22, 2007, 10.36

Föregående ämne - Nästa ämne

Robin

Hej Allihop!

Er nya sektionsansvarige (för figurspel alltså) här. Som jag sa på årsmötet, så är ett av mina mål i år att öka gedoniternas deltagande på konvent, så att vi kan visa framfötterna och på så sätt promota vår egen förening och vårt eget konvent. För att vi ska kunna göra detta, så måste vi spela mer figurspel på föreningen, vilket är bra. För figurspel är roligt!

Vi har flera bra initiativ igång nu, inte minst Fredrik Ewers lysande "Games Day" koncept för Warhammer 40,000, som har hållt på sedan 2005. Vi har även den löpande Blood Bowl-ligan som är inne på sin andra säsong och där Jerry nu håller i taktpinnen. Fler sådana initiativ välkommnas givetvis!

Vad jag som sektionsansvarige personligen ska ta hand om är att vi har lite fler riktiga endagsturneringar ("Egon Cup, Buffy Cup") samt att vi får ett klubbmästerskap i både Warhammer Fantasy Battles och Warhammer 40,000 under 2007. Skall även sätta upp utkast för regler för ett s.k "Games Day"-event för Warhammer Fantasy Battles.

När det gäller nya medlemmar, så är det viktigt att vi som figurspelare visar rätt inställning till hur det funkar (yviga tärningsrullar-gester, utrop som NEEEEEEJ!, JAAAAAA! HAHAHAA!) och är de intresserade, så visa gärna hur det går till. Fler spelare = bättre klimat och mer spel.

Har ni några förslag på arrangemang, och vill ha hjälp med det, så PM:a mig så hjälper jag till i mån av tid. Alla egna arrangemang som genomförs genererar minst en styck klapp på ryggen från mig, och vill ni köpa något som ska främja figurspelandet på föreningen, PM:a mig så tar jag upp det med styrelsen, om det inte är något vi kan täcka ur vår egen budget.

Ser fram emot verksamhetsåret 2007!
Eder sektionsansvarige, Robin Fredman
Jag vann combat med 13.