Armagedon.se

Spel! => Figurspel => Ämnet startat av: mlkr skrivet juni 20, 2015, 23.04

Titel: Mordheimkampanj på Geddon
Skrivet av: mlkr skrivet juni 20, 2015, 23.04
Hej allihopa!
För er som vill upptäcka, återuppta eller fortsätta sitt figurspelsintresse är vi några glada gossar som funderar på följande:

Trevlig, kul och spääääännande(!) Mordheimkampanj på Geddon.
Mordheim är ett fantasyfigurspel med RPG-element. Lätt att lära sig även för "n00bs" ;) Inte särskilt dyrt då du behöver ca 8-15 figurer för att spela beroende på vad man fastnar för.
Tanken är att börja någon gång efter sommaren och försöka få till att alla deltagare spelar 1 gång i månaden.

Alla intresserade är varmt välkomna att skriva en liten rad så vi kan bedömma intresse och se över behov osv.
Aldrig spelat figurspel är inga bekymmer då Mordheim är relativt lätt att lära sig och ett väldigt kul och trevligt spel ^^

Så... nån föreningsmedlem som är sugen? Vi kör en intressekoll och ser vad det leder till ^^
Titel: SV: Mordheimkampanj på Geddon
Skrivet av: Usually_Insane skrivet juni 21, 2015, 21.57
Låter intressant men har inga figurer.
Titel: SV: Mordheimkampanj på Geddon
Skrivet av: Brain skrivet juni 21, 2015, 21.59
Intresserad, länka vilken LRB som skall användas
Titel: SV: Mordheimkampanj på Geddon
Skrivet av: mlkr skrivet juni 21, 2015, 23.24
Figurer behövs förstås, men det är inte direkt dyrt eller svårt att införskaffa. Man kan säkert låna lite småfigurer ur någon fantasyarmé och köra dem som proxies för att testa på ^^
Regelverk är ännu inte beslutat. Jag och Johansson spelade en match förra året i ett försök att starta upp något men sedan dök annat upp. Sedan dess har jag kikat på lite olika alternativ:

Mina åsikter:
OriginalMordheim är tyvärr något obalanserat samt har problem med att det finns builds som är grymt mycket bättre än andra. 2handsvapen är typ ett måste för de är så jäkla bra. Armour är ungefär värdelöst.

CoreHeim är en ombyggd variant på grundreglerna som tog tag i en hel del bekymmer med balansering och regelkrångel. Mindre warbands tillgängliga då det var svårt att balansera samt kanske lite väl streamline:at. Men verkar stabilt och kul.

WyrdWars är den senaste versionen som skaparna av CoreHeim arbetar med. Jag gillar denna! Verkar vara stabila regler, balanserade (& många) warbands, snabbt spel men fortfarande random stuff som gör det spännande & lagom wacky ;) En del tydliga skillnader från originalreglerna: Armour är bra, men blir sämre för varje wound som save:as. 2handsvapen är numera ett alternativ med sina för respektive nackdelar. Inga knockdown osv. - Alla figurer (karaktärer/henchmen) har 3 wounds och går direkt till OutOfAction när de når noll. Henchmen levlar inte, de kan däremot få "Lad's got talent" och börjar levla då istället.

www.wyrdwars.com (http://www.wyrdwars.com)

Jag har skummat alla 3 regelsystemen och de är säkerligen kul allihopa. Men Mordheim upplever jag som att det spretar för mycket. Coreheim verkar riktigt bra, men där kanske det är lite väl streamline:at regelmässigt. WyrdWars är fullt fungerande men testas fortfarande och har ett levande community som ger feedback. Jag tror mest på det sista. alternativt Coreheim. Simplicitet känns viktigt för att fler ska kunna sätta sig in i och det ska bli snabbt och lätt att hantera så vi inte tappar sugen och det rinner ut i sanden :P

Tanken är att köra nån slags kampanj med karta där man kan ta över områden osv. lite olika grejjer sådär :)
Titel: SV: Mordheimkampanj på Geddon
Skrivet av: mlkr skrivet juni 26, 2015, 22.01
Kopierar in FB-inlägg:

Nu har jag & Herr Johansson suttit och tjötat Mordheim ett bra tag och beslutat att vi försöker köra igång en Mordheim-kampanj i slutet av sommaren. Augusti/September alltså. Kommer snart dyka upp vilket regelverk vi kör med, vilka warbands som kan spelas osv.

Nu en fråga till er som är intresserade:
Ska vi försöka ses vid tillfälle för att gå igenom upplägget, skapa våra warbands och överlag se till att alla får mötas, säga hej och få ett ansikte på sina nemesis?


Skickat från min iPad med Tapatalk
Titel: SV: Mordheimkampanj på Geddon
Skrivet av: mlkr skrivet juni 26, 2015, 23.41
Här i länken nedan kan man hämta hem reglerna till Mordheim om man är sugen på att delta i kampanjen :D
Det är denna vi kommer köra efter för att vara säkra på att alla har samma regler ^^

http://gurth.home.xs4all.nl/mordheim/Mordheim%20Living%20Rulebook.pdf

Vi har däremot valt att göra ett par ändringar som vi tror ändrar spelupplevelsen och metat till det bättre. Vi återkommer med detaljer om detta närmare spelstart men överlag ser det ut såhär:

- Critical hit's-tabellerna har blivt något snällare. Vi kommer använda oss av optional rules crit-tabellerna som ger olika effekt beroende på vad för vapen som crittar.
- Ändringarna i crit-tabellerna kommer innebära att armour blir mer värt att ha på sig.
- Missfire-tabellen för krutvapen är liiiiite snällare.

Tillgängliga warbands är de 14st som benämndes som officiella av GW. Ni hittar dem i länken nedan
https://drive.google.com/folderview?id=0B18J5DU-6cP_dUxQV1ctaWZ0Ujg&usp=drive_web&ddrp=1&tid=0B18J5DU-6cP_aEg2dHIxbGpaMlk

Gott med variation och fluff att leka med där :)
Titel: SV: Mordheimkampanj på Geddon
Skrivet av: mlkr skrivet juli 08, 2015, 21.59
Första träff för att gå igenom regler, kampanjupplägg, terrängbygge och allt sådant blir Söndag 9/8 . Exakt tid får vi återkomma med :)

Det vore väääldigt kul om så många intresserade som möjligt dök upp denna dagen. Vi tänker att alla som vill delta ska vara välkomna att göra så - så har du aldrig spelat figurspel? saknar figurer att spela med? Vill dra med en vän? Har allt men spelar inte? :D kom och säg hej!

Vill man bara spela är det no problemos. Vill man vara med att bygga terräng är det valfritt men uppskattat :)

Så - finns det fortfarande intresse där ute?


Skickat från min iPad med Tapatalk
Titel: SV: Mordheimkampanj på Geddon
Skrivet av: Brain skrivet juli 08, 2015, 23.18
Kan inte komma 9/8, bortrest.

Skulle gärna veta vad ni har för tankar om ändringarna i crit/armor/missfire.
Vilket warband är så kasst att man måste göra dom ändringarna? Hur mycket kommer spelet att gå till vissa warbands favör då andra warband inte har nytta av förändringarna (ie inte tillgång till krutvapen)?

Titel: Mordheimkampanj på Geddon
Skrivet av: mlkr skrivet juli 09, 2015, 11.00
Är på jobbet men tar ett snabbt svar & återkommer med detaljer senare :)

Efter en del spelande & nätläsande av Mordheim är uppfattningen (min & johansson's) att armour i grundreglerna inte är värt att använda. Mycket för att crittabellerna på "alla" resultat negerar armoursaves. + att flera olika faktorer ger minus i armoursave osv. Får återkomma om det.

I ett försök att göra det mer intressant med armour & mer intressant att använda flera olika vapenkombinationer så har vi tweakat crittabellerna så att armour fortfarande kan hjälpa vid vissa resultat. Exempelvis "-1 armoursave" istället för "no armoursave". Crit kan dock fortfarande leda till riktigt nasty grejjer. Ett bredare spektra av resultat dock. Lägger upp detaljer ikväll :)

Missfireändringen tror jag berör enbart 1 resultat. att vapnet inte kan förstöras för alltid. Enbart bli obrukbart resten av striden. Marcus hade nån tanke med det.

Vi har även gjort ändringar för att göra det attraktivt att ta annat än 2 enhandsvapen för extra attack. Får återkomma.
Vi tror de ändringar vi gjort gör det mer intressant att experimentera med olika utrustning, kombinationer & så vidare.
Titel: Mordheimkampanj på Geddon
Skrivet av: mlkr skrivet juli 09, 2015, 21.35
Hej igen. Här är våra planer för de nya crit-tabellerna. Vi har gjort om dem för att armour ska vara ett vettigt alternativ att ta vilket i sin tur leder till att flera olika vapenkombinationer blir vettiga. 2handsvapen är mer värt att ta då de ger + i styrka som i sin tur minskar armour save. Yxor, halberds osv. Det blir på detta vis större variation på utrustningen inom varje warband. Vi tror detta vore både kul och givande rent taktiskt :) Största ändringarna är att vi tagit bort en del "no armour saves" och ersatt dem med "-X i armour save" istället.

Nya CRITICAL HIT-tabeller

Missile Weapons
1-2 Hits a weak spot. -1 to armour save
3-4 Richochet. som innan.
5-6 The missile hits an eye, the throat, or some other vulnerable part. There is no armour save.

Bludgeoning Weapons
1-2 Hammered. The target is knocked of balance. Your opponent gets -2 to hit this turn if he hasnt already fought.
3-4 Clubbed. The hit has -1 to armour saves and ignores saves from helmets.
5 Wild sweep. som innan.
6. Bludgeoned. The victim automatically goes out of action if he only has 1 wound left. If the victim has more than 1 wounds left he is knocked down instead. (No armour save)

Bladed Weapons
1-2 Flesh wound. The attack hits an unprotected area. -1 to armour save.
3-4 Bladestorm. som innan.
5-6 Sliced. The strike ignores armour saves and your warrior gains +1 to any Injury rolls.

Unarmed Combat
1-2 Body blow. som innan.
3-4 Crushing blow. som innan.
5-6 Might blow. With a mighty punch you send your opponent flying to the ground. -1 to armour save and +1 to injury roll.

Thrusting Weapons
1-2 Stab. som innan.
3-4 Thrust. som innan.
5-6 Kebab! The attack has -1 armour save & +1 injury roll. Victim is knocked backwards D3" and the attacker follows.... som innan.

Ny MISSFIRE-tabell
1 BOOM! som innan, weapon is not destroyed but unusable for the rest of the fight.
resten som innan.

Några få mindre ändringar till är på G.
Titel: SV: Mordheimkampanj på Geddon
Skrivet av: Brain skrivet juli 09, 2015, 23.12
Efter första anblicken så tycker jag det främjar de WB som får ha/har gott om avståndsvapen för mycket.

Återkommer med en mer utförlig analys
Titel: SV: Mordheimkampanj på Geddon
Skrivet av: mlkr skrivet juli 10, 2015, 09.02
Hold that thought ;) Jag & MJ ska även nita ned de sista idéerna kring sköld o stuff :)

Tänker du på crit-tabellerna när du talar om avståndsvapen?
Titel: SV: Mordheimkampanj på Geddon
Skrivet av: Brain skrivet juli 10, 2015, 13.54
Citat från: mlkr skrivet juli 10, 2015, 09.02
Tänker du på crit-tabellerna när du talar om avståndsvapen?

Ja, känner att med mini-nerf på avståndsvapen och Bladed samt grov nerf på Bludgeoning och Thrusting i kombination med ändrad missfire premierar Sword/Bow/Gunpowder.

Detta var bra redan innan men nu blir det ännu bättre.
Titel: SV: Mordheimkampanj på Geddon
Skrivet av: mlkr skrivet juli 10, 2015, 19.29
Tjo, vi har tweakat vidare på crit-tabellerna. 6. Bludgeoned blev tweakad så det inte är någon armour save. 5-6. Kebab! Tweakad med +1 injury roll.

Ser vi till helheten så har vi försökt dra ned effekten mot armoursaves som de flesta crit-tabellerna innehöll. Alla har fått ungefär samma nerf så det bör inte påverka balansen alltför mycket åt något håll?


Skickat från min iPad med Tapatalk
Titel: SV: Mordheimkampanj på Geddon
Skrivet av: mlkr skrivet juli 10, 2015, 19.35
Sist har vi ändrat den armoursave som sköld & buckler ger:

Light armour 6+
Heavy armour 5+
Ithilmar 5+
Gromril 4+
Shield 5+ /6+ shootingsave (1 bättre än tidigare alltså)
Buckler 6+ /no shootingsave (6+ i CC är nytt)

Slutligen blir det nerf på doublewielding efter extensiv läsning på nätet. Extra attack är såpass bra i grundreglerna att det alltid varit mer värt att ta än en sköld osv. Nu blir det lite sämre, men fortfarande ett vettigt alternativ.

Doublewielding -1 to hit with offhand attack. Specify offhand weapon.

Med bättre sköldar, lite snällare crittabeller samt nerf på DW tror vi det blir större variation på brädet samt något bättre balans mellan olika utrustningsval. :)


Skickat från min iPad med Tapatalk
Titel: SV: Mordheimkampanj på Geddon
Skrivet av: Brain skrivet juli 14, 2015, 11.44
Spear är erratad i senare versioner av regelboken, är det något vi också kommer göra eller kör vi med som det är skrivet?

Bla är det tillagt så att man inte kan slåss med 2 vapen och förtydligande med strike first-regeln

Spear Orginal
Range: Close Combat; Strength: As user;
Special Rules: Strike first, Cavalry bonus
SPECIAL RULES
Strike first: A warrior with a spear
strikes first, even if charged,
because the long shaft of the spear
allows him to thrust it at oncoming
enemies before they have a chance to hit
him. This only applies in the first turn of
a hand-to-hand combat.
If a model is armed with a spear and
another weapon, resolve any
strikes with the other weapon
according to when it would
normally strike.
Cavalry bonus: If using
the rules for mounted
models, a mounted warrior
armed with a spear receives
a +1 Strength bonus
when he charges. This
bonus only applies for
that turn.

Spear Erratat
Range: Close Combat; Strength: As user;
Special Rules: Strike first, Unwieldy,
Cavalry bonus
SPECIAL RULES
Strike first: A warrior with a
spear strikes first in the first turn of
hand-to-hand combat.
Unwieldy: A warrior with a spear may
only use a shield or a buckler in his
other hand. He may not use a second
weapon.
Cavalry bonus: If using
the rules for mounted
models, a mounted
warrior armed with a
spear receives a +1
Strength bonus when he
charges. This bonus only
applies for that turn.

Titel: SV: Mordheimkampanj på Geddon
Skrivet av: mlkr skrivet juli 14, 2015, 15.16
Länka gärna. Trodde jag hade hittat senast utgivna .pdf att utgå ifrån :)


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Titel: SV: Mordheimkampanj på Geddon
Skrivet av: Brain skrivet juli 14, 2015, 19.22
Här finns allt(?) som är utgivet i PDF format

Mordheim på GoogleDrive (https://drive.google.com/folderview?id=0B18J5DU-6cP_aEg2dHIxbGpaMlk&usp=drive_web&ddrp=1#)

Gällande -1 på offhand-attack:

Hur interagerar detta med mutationerna för Possessed WB/Skavens svansattacker?

Sedan tror jag det är enklast om man bara i striden deklarerar vilken/vilka attacker som har minus. Detta gör att man slipper en del konstiga situationer om man får byta hand på vapnet om man blir avväpnad på mainhand vapnet.
Titel: SV: Mordheimkampanj på Geddon
Skrivet av: mlkr skrivet juli 14, 2015, 23.29
Jag gillar personligen erratan bättre än originalregeln för spears.

-1 på offhand gällande skavenvapen & skills+possesseds mutationer är en bra fråga. Med tanke på kostnaderna i XP/GC för dessa så tror jag inte de behöver nerfas? Blir kanske för stor smäll mot de specifika warbandsen annars?


Skickat från min iPad med Tapatalk
Titel: SV: Mordheimkampanj på Geddon
Skrivet av: Meldon skrivet augusti 02, 2015, 04.47
Hmm, jag är lite sugen på att vara med faktiskt.. Ett Skaven warband hade jag nog kunnat ställa upp med, Ska kolla med 2st till om dom är intresserade med :)
Titel: SV: Mordheimkampanj på Geddon
Skrivet av: mlkr skrivet augusti 02, 2015, 13.00
Awesome! :D Kommande söndag 14:00 är första startup-träffen :) mer info kommer!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Titel: SV: Mordheimkampanj på Geddon
Skrivet av: Meldon skrivet augusti 02, 2015, 16.12
Är inte helt säker på att jag kan komma då dock, kanske en liten stund max. Jag är antagligen på väg hem från en släktträff i sthlm då plus att vi ska hämta våran nya hund där runt den dagen, kanske blir svårt att slita sig ;)
Titel: SV: Mordheimkampanj på Geddon
Skrivet av: mlkr skrivet augusti 02, 2015, 18.20
Förståeligt ^^ kika förbi o säg hej om du kan iallafall. Lura dit de andra 2 om du kan ;)


Skickat från min iPad med Tapatalk
Titel: SV: Mordheimkampanj på Geddon
Skrivet av: Usually_Insane skrivet augusti 03, 2015, 20.26
kan inte komma eller kommer sent på Söndag, men flaggar för att jag gärna lånar någons överblivna Warband om det går bra.
Titel: SV: Mordheimkampanj på Geddon
Skrivet av: Meldon skrivet augusti 06, 2015, 19.22
Ingen med nyckel som ska vara på Geddon imorrn eller..?? Vi skulle vilja köra 2st test matcher för att lära oss systemet o välja ras innan vi sätter igång.
Titel: Mordheimkampanj på Geddon
Skrivet av: mlkr skrivet augusti 07, 2015, 13.02
Det fina med söndagen är att det bara är start-up. Inget är satt i sten & vi trycker inte igång en kampanj direkt :) men vi vill se ett ungefär på hur många som är intresserade osv! vi ska snacka regler & bygge & raser & provspela om vi hinner osv :)


/Mlkr
Titel: SV: Mordheimkampanj på Geddon
Skrivet av: Meldon skrivet augusti 07, 2015, 17.53
Fast den andre som skulle vara med fyller år på söndag så därför tänkte vi ta det redan idag, men eftersom jag inte fick tag på någon som kunde låsa upp så tar vi det på torsdag ist. Men jag ska försöka komma ner själv på söndag, jag behöver lära mig regler om inte annat ;)
Titel: SV: Mordheimkampanj på Geddon
Skrivet av: mlkr skrivet augusti 07, 2015, 23.02
Yes ^^ reglerna är ganska straightforward om man lirat figurspel sedan tidigare så det lär väl inte vara några bekymmer för de flesta av oss :)


Skickat från min iPad med Tapatalk
Titel: SV: Mordheimkampanj på Geddon
Skrivet av: mlkr skrivet augusti 09, 2015, 08.17
Idag "smäller" det ;D
Ska bli kul :)
Titel: SV: Mordheimkampanj på Geddon
Skrivet av: Meldon skrivet augusti 09, 2015, 19.37
Första matchen med mina skaven o jag fick inte ens ihjäl en goblin, jag dog prompt med 4 gubbar och sen slog jag en 12 på LD testet... :P
Titel: SV: Mordheimkampanj på Geddon
Skrivet av: mlkr skrivet augusti 10, 2015, 19.02
Ouch! Tough luck, men turligt nog var det en testmatch ^_^


/Mlkr
Titel: SV: Mordheimkampanj på Geddon
Skrivet av: mlkr skrivet augusti 16, 2015, 20.27
Mordheimers! Lördag 22/8 är det tänkt att vi kör träff nummer 2 för de av oss som kan. Provspela, bygga warbands, bygga terräng, måla, tjöta osv.
Vi har fortfarande intresserade som inte fått all info så att vänta lite med att köra igång en regelrätt kampanj känns vettigt :)

Låter standard Geddontime 13:00 bra?


Skickat från min iPad med Tapatalk
Titel: SV: Mordheimkampanj på Geddon
Skrivet av: Cassarus skrivet augusti 19, 2015, 16.43
Kikade igenom tråden och gillar väl ändringarna helt ok.  Hur känner ni för att ta bort regler med att man får minus i move med tung rustning och sköld?
Sen vet jag att i en av ändringarna i grund reglerna fick man minus 1 på att träffa om man hade två vapen.
Samtidigt kanske spelet slösa ner ännu mer om man får ha massa rustning?

Sen har jag inte hunnit läsa alla warbands än, men har de warbands som var för bra t.ex. skaven blivit ändrade nåt?  Likaså har de som var för dåliga t.ex. Witch hunters blivit bättre?

Jag har spelat väldigt mycket mordheim genom åren och en av de största svagheterna med spelet jag tänkt på är ju att skytte lätt blir för bra,  speciellt med de gäng som får ha slings. Några ändringar på det?
Titel: SV: Mordheimkampanj på Geddon
Skrivet av: mlkr skrivet augusti 19, 2015, 20.27
Hejhej, kikar du förbi på lördag? Hoppas på att många dyker upp för då kan man ta lite gemensamma beslut :)

Moveregeln på heavy+sköld kan säkert strykas för att snabba upp spelet litegranna.

-1 på träff har vi ju lagt på extra attacken. Vilken version av regelboken står det redan med i?

Inga ändringar i warbands från oss & inga ändringar på skjutvapen förutom crithit tables. Personligen hoppas jag på warbands ihopsatta med variation & skoj i åtanke. Om nu inte skoj betyder att skägga till det så mycket som möjligt...


/Mlkr
Titel: SV: Mordheimkampanj på Geddon
Skrivet av: mlkr skrivet augusti 21, 2015, 12.55
Glöm inte imorgon nu då good people ^_^


Skickat från min iPad med Tapatalk
Titel: SV: Mordheimkampanj på Geddon
Skrivet av: Meldon skrivet augusti 21, 2015, 17.38
Jag är i Sthlm så ni får vara utan mig iaf :)
Titel: SV: Mordheimkampanj på Geddon
Skrivet av: Cassarus skrivet augusti 21, 2015, 23.24
Jag kommer.  Oklart om jag inner till ett men kommer  innan  kl två iafiaf.
Titel: SV: Mordheimkampanj på Geddon
Skrivet av: Brain skrivet augusti 22, 2015, 13.10
Hinner tyvärr inte ner idag
Titel: SV: Mordheimkampanj på Geddon
Skrivet av: mlkr skrivet augusti 23, 2015, 09.11
Ännu en givande dag! Fler deltagare på plats & ett par matcher spelade. Några warbands skapade & lite figurer byggda. Massa trevligt snack & umgänge :)
Detta kommer bli mycket trevligt :)

Träffarna är beslutade till lördagen innan löning i varje månad. Återkommer om nästa exakta datum ^^ vi körde på från 13ish till seeent.

Nästa möte kommer vi behöva fokusera mer på att bygga terräng så vi kommer igång på den delen också!


Skickat från min iPad med Tapatalk
Titel: SV: Mordheimkampanj på Geddon
Skrivet av: mlkr skrivet september 16, 2015, 21.22
Sorry att det varit dålig info här på forumet. Jag har varit iväg på arbetsresa med 12timmarsdagar i några veckor nu och inte vart så närvarande än ibland när jag lyckats få igång facebook-appen.

Anyways - Nu på lördag så kör vi nästa Geddonheimträff och det är stort fokus på att börja producera terräng. Så närvara gärna då vi behöver komma igång med detta inför kampanjstart.

Trevligt umgänge utlovas. Dyk upp när ni kan, antar att folk kommer vara där från 11ish eller senast 13ish. Jag har en liten dotter som ibland kan sätta tidsagendan lite på eget bevåg så vågar inte lova exakt tid för när jag dyker upp.

tjo på er!
Titel: SV: Mordheimkampanj på Geddon
Skrivet av: mlkr skrivet november 16, 2015, 22.24
Geddonheimers! Dags att köra igång på allvar nu efter BSK33 va?
Förslagsvis kör vi igång lördag 28/11, 12:00

Pang poff!! Nu händer det :P

Kan man inte den dagen men ändå vill vara med i kampanj är det bra om man slänger in en liten pling här eller på FB till oss ^^ tjohej!
Titel: SV: Mordheimkampanj på Geddon
Skrivet av: Meldon skrivet november 17, 2015, 08.12
Jag kan vara med men kan inte komma redan kl 12, kanske dyker upp runt 14-15 typ om ni fortfarande är kvar då
Titel: SV: Mordheimkampanj på Geddon
Skrivet av: mlkr skrivet november 19, 2015, 16.50
Definitivt kvar då ^^


/Mlkr
Titel: SV: Mordheimkampanj på Geddon
Skrivet av: Meldon skrivet november 19, 2015, 16.54
Gött, då är vi två st som dyker upp runt den tiden då
Titel: SV: Mordheimkampanj på Geddon
Skrivet av: mlkr skrivet december 06, 2015, 20.17
Jag sitter o försöker sätta ihop spelschema :) om någon här inte skrivit upp sig på pappret vid anslagstavlan i lokalen alternativt ej pm:at mig på fb så skriv gärna en rad här med namn, mobil, mail samt warband. Tjo


Skickat från min iPad med Tapatalk
Titel: SV: Mordheimkampanj på Geddon
Skrivet av: mlkr skrivet januari 15, 2016, 17.05
Geddonheimers!
Nu får det vara nog med vintervila och långhelger. Dags att börja spela!
Vi kommer starta en helt ny kampanj som körs iallafall året runt om det finns spelare till det. Vi har över 15 personer som anmält intresse och minst 8 av dessa är garanterat med vad jag förstått det som :)
(för oss som spelat nån match innebär det nytt warband - det blir helt enkelt enklare att sätta ihop spelschema den vägen)

Första datum och officiella spelhelg blir lördag 23/1 13:00!
Då presenteras spelschema och de som är på plats lottas in i matcher mot varandra. Mer info om hur vi sedan går vidare i kampanjen tas också på plats :)

Vill man vara med så närvarar man. Kan man inte närvara men ändå vill delta så får man meddela mig detta innan 23/1.
Tackar ^^
Titel: SV: Mordheimkampanj på Geddon
Skrivet av: mtonnberg skrivet januari 16, 2016, 19.38
Jag är på, men vet inte om mina modeller hinner komma tills nästa helg dock. Men jag är gärna med i kampanjen.
Titel: SV: Mordheimkampanj på Geddon
Skrivet av: KOBOLDKUNGEN skrivet januari 20, 2016, 20.50
Kör vi med de senaste officiella reglerna Brain länkade, som är de jag har sen innan dessutom, eller vad är det som gäller? Lite oklart vad som är förslag och vad som är spikat här i tråden!
Titel: SV: Mordheimkampanj på Geddon
Skrivet av: mlkr skrivet januari 21, 2016, 00.10
Den senast uppdaterade regelboken är den som gäller. + ändringar gjorda i critical hit-tabellerna. Samt tweaks för dual wielding & sköld. Ska se om jag hinner få upp det officiella imorgon. Annars blir det presenterat på lördag.


Skickat från min iPad med Tapatalk
Titel: SV: Mordheimkampanj på Geddon
Skrivet av: KOBOLDKUNGEN skrivet januari 21, 2016, 17.46
Okaj  :)
Titel: SV: Mordheimkampanj på Geddon
Skrivet av: mlkr skrivet januari 22, 2016, 23.13
Länk till regelboken som används:
https://drive.google.com/folderview?id=0B18J5DU-6cP_cWhocEtGQTJwaDg&usp=drive_web&ddrp=1&tid=0B18J5DU-6cP_aEg2dHIxbGpaMlk

Länk till de warbands som vi beslutat kan spelas med. + Lizardmen för de som verkligen måste få spela med dem ;)
https://drive.google.com/folderview?id=0B18J5DU-6cP_dUxQV1ctaWZ0Ujg&usp=drive_web&ddrp=1&tid=0B18J5DU-6cP_aEg2dHIxbGpaMlk

Jag har även mailat .pdf:er som innehåller playsheet med våra armour-modifikationer samt nya advanced critical hit-tabeller till några av de som dyker upp.
Även spelschema bifogat. Följ anvisningar så blir det lätt för mig att i efterhand göra ett bättre sådant :)

Jag tror inte att det nämns någonstans men om man väljer att beväpna sig och slåss med 2st enhandsvapen så får den extra attack man tjänar på detta -1 to hit.
Utöver det ska det inte vara några ändringar.

Använd vår stora printer för att trycka ut det antal kopior som behövs. Lita inte på att de redan utskrivna exemplaren som ligger i terränghyllan stämmer till 100%

Varje månad ska/kan man spela 1-3 matcher. Match 1 skall HELST vara mot den motståndare man har uppsatt på spelschemat. Till match 2 och 3 väljer du motståndare själv. Enda restriktionen är att du inte spelar mot samma spelare mer än en gång under samma månad.

Jag kommer tyvärr inte själv att kunna närvara dagtid imorgon då vi har barnkalas. Tråkigt, men jag är övertygad om att ni som är på plats löser eventuella bekymmer och kickar igång vår kampanj på ett ypperligt sätt :)
Vid frågor som ingen annan kan svara på kan jag möjligen nås via sms 0733 25 32 42

Det ska nog vara allt. Ha det kul i Geddonheim från 13:00 imorgon! ;D
Titel: SV: Mordheimkampanj på Geddon
Skrivet av: Cassarus skrivet februari 04, 2016, 01.12
Something something chaos dwarfs!  8)
Titel: SV: Mordheimkampanj på Geddon
Skrivet av: KOBOLDKUNGEN skrivet februari 11, 2016, 17.44
Ramlar in på Gedon någon gång efter 14 på lördag för lite Mordheim om det finns några aspiranter på box där då? :D