Organisera mera: Warhammer Fantasy Battles

Startat av emil, augusti 15, 2016, 15.12

Föregående ämne - Nästa ämne

Zot

Då siktar väl vi andra på komma igång med åttan, antar jag, så kan du hoppa in sen när du har läge. Vi kan ju fortsätta att posta lite här i vilket fall, så du kan se hur det går för oss.  :)

Lycka till med flytten!

Meldon

Tack :) Jag ska hålla koll här så gott jag kan :)
There are no friends in the real world, just less hostile enemies

emil

Det är lugnt, vi fixar Battle Reports-referat med upplagda bilder från slaget. Zot verkar flink med kameran. Warhammer på distans helt enkelt. :)

emil

På söndag 11/9-16 kl 18:00 och framåt ska vi spela lite Warhammer igen på Armagedon. Det blir 1750p 8th ed. som är nytt för mig, Empire VS Dogs of War. Nyfikna och veteraner är välkomna att säga hej. Ska se om vi får upp ngn Battle Report efteråt på forumet.

Zot

Missa inte spektaklet!

Riddare i skinande rustning!
Dundrande kanoner!
Magiska eldklot!
Medelålders farbröder som bläddrar i regelböcker!

Meldon

Låter ju fantastiskt, jag väntar med spänning på bilder ;)
There are no friends in the real world, just less hostile enemies

emil

Missa inte debaclet...

Plåtburkar, Misfires, Miscasts... Medelålders uppgivna generaler. ;)

Martin Larsson

Citat från: emil skrivet september 06, 2016, 19.22
Missa inte debaclet...

Plåtburkar, Misfires, Miscasts... Medelålders uppgivna generaler. ;)

lol så illa?  :o ;D
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

emil

Närå, anti-hjältarna sjunger sin lilla sång bara. "All is lost! Death, dust & rust!" - Unknown Mercenary General

emil

#24
Back to the front!: -"Revenge!"

Jag körde en Strong Center med Feigned Flight med Fast Cavalry på flankerna. Förstärkt med Duelists för att skydda Pikenerarnas flanker. Zot körde tvärtom, "Hold the Line"-center med Heavy Cavalry på flankerna. Fick bara ett bra foto, tyvärr, Zot har kanske fler.


Zot

Jorå, några bilder till i alla fall:

Vi hade sammanlagt en bit över 200 målade figurer på bordet! En seger bara det, men sen var det slut på segrar för min del. På bilden har Emil redan börjat eldbolla en hel del.


Såhär läskigt såg det ut från mitt håll det när Emils "starka center" avancerade!


Och här är det sista kortet jag tog. Det syns vartåt det barkar... Sen behövde jag koncentrera mig på att hålla tillbaka tårarna, och kunde därför inte fota mer.


Trots att jag var assisterad av Sverigeeliten (tack!) fick Emil alltså revansch igår, genom vattentät taktik! Tack för god match, ser fram emot nästa!

emil

Snyggt! Jag "lånar" nog lite foton till SWFBRs forum om det är ok. Synd att du inte hade mer foton på dina egna enheter bara, för du har en väldigt enhetlig och fin armé Zot.

Zot


Meldon

Vänta bara tills mina råttor letats upp från flyttandets gömmor ;)
There are no friends in the real world, just less hostile enemies

emil

Jag tolkar det som att handsken är kastad. :) Råttorna ska få igen för gammal ost, efter vad som hände i Miragliano.

-"Don´t forget Miragliano"