SSK (Stockholms Spelkonvent) flyttar till Allhelgonahelgen

Startat av Clifford, april 13, 2009, 15.34

Föregående ämne - Nästa ämne

Clifford

Ja, tyvärr såg jag SSK's affischer på Gothcon. De har alltså bestämt sig för att flytta sitt konvent i Stockholm två månader framåt i tiden, till samma helg som BSK.

Tråkigt, flera jag talade med var kluvna över vilket konvent de helst åker till.

Mina konkreta förslag för att motverka tappet av besökare och arangörer är att gå ut nu redan, se till att få tag på arrangörer direkt. Skapa ett föranmälningssystem som ger rabatt ju tidigare de anmäler sig till BSK. Bäst vore om man kunde anmäla sig redan nu :P
Avtala framför allt med arrangörer. Låt inte SSK ta alla etablerade arrangörsgrupper från BSK.

Annars riskerar BSK tappa alla besökare som bor norr om Linköping samt en betydande del av Göteborgare och västgötafolk också.

Fluff

ät en makaron till!

Ola

Att snacka ihop sig med SSK är inte att tänka på?!
Förklara att BSK har "patent" på Allhelgona sen många år tillbaka och att båda Konventen kommer att förlora på det om de ligger på samma helg.
mvh ola
Sir Killalot II for the masses!

Clifford

Citat från: "Ola"Att snacka ihop sig med SSK är inte att tänka på?!
Förklara att BSK har "patent" på Allhelgona sen många år tillbaka och att båda Konventen kommer att förlora på det om de ligger på samma helg.

De vet att BSK alltid är på Allhelgona, de har bara valt att skita i det. BSK har inte samma storlek som förr så nu hoppas väl de kunna ta över.

För övrigt var det fyra andra småkonvent samtidigt som BSK för några år sen, men alla var i norrland typ. SSK är värre, de drar ungefär samma folk som BSK vänder sig till.

SSK har varit ganska litet men har stor potential. De har dock inte haft någon bra helg tidigare då det är ont om konventshelger på hösten. Allhelgona är den enda uppenbara. Så de har egentligen inte mycket att förlora på att konkurrera med BSK om den helgen.

Ola

Jo visst, tänkte att det skulle vara värt ett försök.
Då får väl vi säga: Bring it on, 08:or! :x
mvh ola
Sir Killalot II for the masses!

Brain

Jag samtalade med lite arrangörer och även en från SSK under GothCon.

Deras orsak till att de hamnade på samma helg som BSK är att det först inplanerade datumet (1 vecka tidigare) krockade med krockade med spelmässan i Essen.

Då detta skulle leda till att de inte skulle få några av sina föreläsare var den enda helgen anknuten till lovet en krock med BSK.

Efter samtal med en av deras Generaler om vad de inriktar sig på konkurrerar vi inte särdeles mycket. Deras fokus ligger på rollspel och seminarier medan vi mestadels haft vår fokus på Tabletop och brädspel (även ifall vi jobbar på rollspelsfronten).

Jag ser en gräns som ligger i Linköpingsområdet där det kommer bli en valsituation vart de vill åka men vill man spela Tabletop och Diorama så kommer man till BSK.

Största problemet är för SARZ som håller i dels ett SM på på BSK och ett på GothCon men vad Jocke sa till mig så skulle han till SSK och resten till BSK (med reservation för ändring, vi pratades vid lite snabbt)

Har även kontaktat Martin Jordö på Svenska Magic och de har inte haft någon kontakt tidigare med SSK.

Jag tror det hela kommer löpa ut väldigt väl även ifall det är olyckligt. Just nu ser jag bara möjligheterna till det fräckaste hidden-dioramat genom tiderna där en stabsbunker i stockholm får bilder och rapporter via internet och utifrån detta beordrar sina gruppchefer i Borås (Söker en arrangör till detta, jag har inte riktigt tid)
Tomas Davidsson

Ivar

fan vad coolt det lät! bra för övrigt att någon ser möjligheter och inte svårigheter! Keep up the good work!
Om ni stöter på problem så kontakta mig i sista hand.

Fluff

håller med Ivar. rätt inställning att se möjligheter och inte svårigheter.
verkar ju funka fint ändå om vi har tur
ät en makaron till!

Niklas

Se det positivt... Vi slipper 08:orna. Fjollträskarna... 8)

Beast

En sak som åtminstone kan locka vissa brädspelare från Stockholmstrakten är ju att SM i Diplomacy kan hamna i Borås. Även utländska deltagare kan tänkas komma för det.
War is justice,
death to all kinds of humans