Organisera mera: Warhammer Fantasy Battles

Startat av emil, augusti 15, 2016, 15.12

Föregående ämne - Nästa ämne

emil

#165
Kul! Jag kommer förbi och kollar läget i några timmar. *edit* Ehr... En halvtimme kanske jag hinner med.

Ola

mvh ola
Sir Killalot II for the masses!

Zot

Det blir kul!

Ola - jag skickar ett PM med mitt telefonnr, kan vara bra att ha.

Zot

Tack för god match idag, ser fram emot revansch! Blev en tuff bild här i alla fall, strax innan sju riddare fick bita i gräset och stormästaren tog till flykten...


Ola

Tack själv!
Kul att få spela WFB igen.

Blev såpass inspirerad så att nu är en ny, snällare lista framme.
Komp 24,9...
mvh ola
Sir Killalot II for the masses!

Zot

Jag kollade lite på komp, antar att det är "Swedish comp" som du använder. Verkar ju kul som ett sätt att uppmuntra till variation!

Ola

SweComp, japp.
Tog mig friheten att räkna lite, din lista hamnar runt 18,x.
Min låg på 13,4.
Så då får du skillnaden x100 till dina BP => 580 mot mina 770, innebär Draw efter 3 turns.
:)
mvh ola
Sir Killalot II for the masses!

Zot

Haha, du vann nog ändå är jag rädd!  :)

Men jag förstår poängen och testade att göra en velourhammer-lista med högt komp-värde och hamnade på 22,2. Kul att man dras mot andra valmöjligheter och kombinationer än annars.

Ola

Rematch i helgen?
Kan både lör o sön.
:D
mvh ola
Sir Killalot II for the masses!

Zot

Slängde iväg ett mess i all hast förut, men kan ju svara här också att jag gärna kör lite fantasy-fight imorrn vid 16-snåret.

Zot


emil

Njae tror inte det, finns dom som Golden Retrievers? Är mer kattmänniska än hundälskare.

Raslurbat

Skittråkigt. Såg ut att vara helt vanliga modeller. Hade förväntat mig lite mer retarded från cpmodels
"När fiskmåsarna följer efter trålaren beror det på att de tror att sardiner kommer att kastas ut i havet" - Eric Cantona -

emil

Ha ha! :D Nu får du PK-maffian efter dig Raslurbat! Jag var inne på ditt spår där, men vågade inte skriva ned min  spontana tanke.

Zot

Hej!

Är det nån som kan och vill leka lite fantasy-krig på söndag 23/4?

Spelar gärna Warhammer Fjantasy, annars kunde också vara kul med nåt annat figurspel åt fantasy-hållet som omväxling.

Jag skulle t ex kunna spelleda/demonstrera/testspela Dragon Rampant om nån är nyfiken på det. Lite enklare och mer flexibelt än WFB, och man kan i princip använda vilken gammal WFB-armé som helst till det, även om det normalt är färre figurer på bordet (30-50 snarare än det dubbla).

Även öppen för andra förslag!