Hemsidan under konstruktion

Startat av mlkr, januari 20, 2014, 13.57

Föregående ämne - Nästa ämne

mlkr

Hej hej Geddonfolk samt eventuella besökare (varmt välkomna). Nu har vi börjat arbeta om hemsidan inför Borås Spelkonvent 2014, Nr. 32 i ordningen!

Hemsidan finns på bsk.sverok.net & är för tillfället VÄLDIGT barebone. Vi vill dock ändå ha förslag/input/idéer kring innehåll osv.

Just nu ligger de flesta menyalternativ uppe men texter & information bearbetas fortfarande.

Vi kommer uppdatera & ta in feedback här & via facebook :)


/Veni Vidi Vicious

globetrotter

Jag planerar en brädspelsdemo (Tyska brädspel) som vanligt under lördagen kl 10-20.
Du kan ta den övergripande texten från förra året (dvs utan speldetaljer, för det kommer att vara nya och fräscha som är max ett år gamla).
/Carl

mlkr

Halloj

Härligt med programpunkter redan :) Vi har funderingar på ett förbättrat anmälningssystem för arrangörer och jag väntar därför med att lägga till saker så kan vi använda Geddoniter lite som "testdjur" & bollplank :P
/Veni Vidi Vicious

mlkr

Medlemmar - som ordförande för BSK 32 skulle jag vilja lägga ut en förfrågan om hjälp. Nedan hittar ni länken till årets konventshemsida. Utseendet är så gott som spikat, innehållet är dock lite fattigt än så länge. Det behövs mer information + det behövs bilder för att lätta upp infon.

Specifikt skulle jag behöva hjälp från någon kunnig gammal räv med fakta kring spelföreningen Armagedon. Namn, årtal och viktiga händelser vore nice

Jag ser även ett behov av att få fram kvalitativa bilder till hemsidan. Finns det t.ex. någon bra illustratör i föreningen? Bra fotograf? Bra bildbehandlare?

Övrig existerande information är vidöppen för kritik. Idéer om vad saknande infoposter bör innehålla mottages varmt. PM:a mig här, eller maila: Mellqvist[a]outlook.com om du kan hjälpa till, har åsikter eller idéer kring något jag inte nämnt här.

Jag skulle VERKLIGEN uppskatta om just DU tar dig tid att hjälpa till! Det här är VÅRT spelkonvent och jag hoppas vi kan arbeta fram det tillsammans.
/Veni Vidi Vicious

carlsson

CitatNedan hittar ni länken till årets konventshemsida

Du missade nog nåt vitalt här känns det som... ;)

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Brain

Citat från: carlsson skrivet februari 03, 2014, 22.52
CitatNedan hittar ni länken till årets konventshemsida

Du missade nog nåt vitalt här känns det som... ;)

Tänkte samma sak men antar att jag hittade rätt med bsk.sverok.net
Tomas Davidsson

carlsson

Bakgrund om föreningen: http://www.armagedon.se/forum/index.php?topic=426.msg7172

När någon hinner kan man ju sammanfatta all den infon! Har många gånger själv funderat på att uppdatera hemsidan med dylik information, men det har aldrig blivit av.  ::)


Bilder: Kände inte Bohlin nån?

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

mlkr

Ah, miss av mig!

Ja, det stämmer. Samma adress som innan. bsk.sverok.net
mitt inlägg var saxat från FB ;) därför missade jag länken.

Den forumtråden är GULD!

Tack tack och åter tack :) Detta kommer jag kunna hitta och skriva ihop något bra av som presenterar föreningen på BSK-sidan.
Återkommer med förslag och därefter ändringar utifrån synpunkter.
/Veni Vidi Vicious

Brain

Har en del historiskt BSK material liggande, måste bara kolla var.
Tomas Davidsson

mlkr

Foton på gamla lokaler och sådant tufft vore kul ^_^
Allt är av intresse egentligen. Det som inte kommer in på BSK's sida kan ju komma in på geddon's till slut.
/Veni Vidi Vicious

mlkr

Skulle jag kunna få hjälp med att vi besöker hemsidan mobilt och ser om det är någon plattform som uppför sig konstigt. Ipad iphone verkar funka utöver browsern. Andra plattor och androidmobiler osäkert
/Veni Vidi Vicious

Martin Larsson

Verkar funka ok på Android, har inte tittat på exakt allt men alla testklick har gått bra hittils
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

mlkr

Hemsidan uppdaterad. Geddonloggan saknas då det ej är beslutat hur den ska se ut.
Annars ser det ut som att alla menyer vi ska ha finns på plats. Samarbetspartners är uppdaterade. Länksamlingen är uppdaterad.
Däremot saknas information under visa menyer & innan det blir klart behöver vi ett möte där vi spikar vad som gäller. Jag återkommer med förslag om mötestid.
/Veni Vidi Vicious

mlkr

Kort uppdatering:

Hemsidan är nu nästan klar. Flertalet punkter har kryssats av och det är väldigt lite kvar att ordna.
Arrangörer kan nu anmäla sig direkt på hemsidan. System för att presentera arrangemang och butiker finns igång och det enda stora kvar att göra är att öppna upp föranmälan för besökare. kika in bsk.sverok.net och kolla läget :)
/Veni Vidi Vicious