INFORMATION: Lokalhelger 10-12 Juni och 1-3 Juli

Startat av carlsson, maj 30, 2016, 20.15

Föregående ämne - Nästa ämne

carlsson

INFORMATION: Lokalhelger 10-12 Juni och 1-3 Juli

Som tidigare uttalats kommer vi att arrangera Lokalhelg den 10-12 Juni samt den 1-3 Juli. Här följer lite information om detta.

- Vi behöver hjälp! Det räcker att man tittar ner en timme under helgen och bär en kartong, så har man bidragit med hjälp. Undervärdera inte din egen insats, har du tid över någon gång mellan fredag till söndag så uppskattas all hjälp vi kan få!

- Lokalhelg innebär inte att man måste hjälpa till HELA helgen. Det räcker som sagt med en timme på fredagen, eller halva lördagen, eller vad som nu passar. All hjälp uppskattas!

- Under dessa helger tillåts ingen annan aktivitet i lokalerna.

- Man anmäler sig till mig, via epost (andreas.carlsson@armagedon.se), mobilnr (0702-69 20 69) eller genom att svara på detta inlägget.

- Man är också välkommen att komma oanmäld, självklart.

- Vi bjuder på mat. Har du några speciella matkriterier (typ allergi, vegetarian etc) så säger du till mig så snart som möljigt.

- Vi kommer att dela ut så mycket jobb som möljigt innan helgerna. Anmäl dig därför så snart som möljigt, tack.

- I samband med anmälan, säg gärna till om det är något speciellt du är intresserad av eller kan, så blir det lättare att distribuera jobben. :)

- Tiderna som vi siktar på är:
Fredagar 17-22
Lördagar 11-21
Söndagar 11-16

- Det kommer mer detaljerad information till er som redan har, och kommer, att anmäla sig.

Vi ser fram emot två härliga Lokalhelger, varefter föreningen kommer att kännas rejält uppiffad!

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

mlkr

Jag kommer att närvara för att arbeta med el och lite övrigt.
/Veni Vidi Vicious

emil

#2
Jag kan bära kartong och pilla mig i naveln tror jag. Om inte ngt oförutsett händer då förstås, Force majeure eller vad det kallas.

*Första helgen alltså...*

Usually_Insane

första helgen siktar jag på att vara närvarande, äter vegetarisk mat
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

carlsson

Nu är det snart dags för Lokalhelg Nr 2, 10-12 Juni!

TIDER
Man kommer och går när man vill och kan.
Vi som är ansvariga (Andreas Carlsson och Marcus Mellqvist) kommer se till att någon av oss är på plats följande tider:
   Fredag: 17 – 22
   Lördag: 11 – 21
   Söndag: 11 – 16

MAT
Det kommer att serveras indisk mat. Detta innebär kyckling, lamm och vegetariskt alternativ.
Föreningen bjuder på en dricka och en glass per dag.

ANMÄLD PERSONAL
Följande personer har på ett eller annat sätt anmält sitt intress för Lokalhelg nr 2. Meddela gärna om du inte kan komma!
Utöver dessa
   Andreas Carlsson
   Marcus Mellqvist
   Anders Land
   Mekka
   Tom
   Malin
   Carl Tatti
   Emil
   Martin Ulvegärde
   Peter
   Amanda
   Lars Gregorson


UPPGIFTER
Jag har delegerat ansvar och uppgifter enligt nedan. När man är klar med sin uppgift finns det mer att göra. Se listan längre ner. Är det något du brinner för är det bara att ta tag i det när du är klar med din primära uppgift!

Marcus
   Gör klart elen, det som går.
   Ta bort gammalt kablage.

Anders
   Spackling och Målning. Gå runt i lokalen och putsa till de skador som finns.
   Tänk på:
   - Ventilationsröret i Stora Rummet behöver målas om/tvättas eftersom det blev väldigt smutsigt efter Lokalhelg 1.
   - Väggen i trapphuset har blivit smutsig. Måla om/tvättning krävs. Jag väntar på besked om de är klara med klättrandet där.

Mekka
   Bygg bänk under de nya köksskåpen

Tom
   Hjälp Mekka.

Carl
   Tvätta fönster.
   Tänk på:
   - Man behöver en rakbladsskrapa för att ta bort ingrodd smuts. Det finns på föreningen och/eller bland mina verktyg.
   - Öppna upp och tvätta även mellan fönstrena.
   - Olja. Om vi inte har olja behöver det köpas.
   Carl är även ansvarig för att flytta grejer till det nya förrådet.

Emil
   Hjälp Carl.

Amanda
   TV-hörnan.
   Koppla in PS2:an och stereon.

Martin
   Sätt tak.
   Tänk på:
   - När ni borrar MÅSTE en person stå med dammsugare. Vi vill inte ha mer damm i lokalen...

Peter
   Hjälp Martin

Andreas Carlsson
   Kör Skrot, Fixa ventilationstrumman, Nätverkskabeldragning.

Lars Gregorson
   Handla ny städutrustning.


ÖVRIGA UPPGIFTER
Nedan följer några exempel på övriga uppgifter som man kan ta tag i när man är klar med sin primära uppgift. Vi har även pratat om att ha ett team till som sätter tak.
   Bär upp borden från trapphuset
   Bär ner skrot till parkeringen
   Laga Skåp 21
   Ta bort alla gamla kabelfästen i tak och på väggar.
   Städförrådet: Rensa och städa.
   WC1: Laga skadan i karmen.
   Flytta på småskåpen.
   Måla om småskåpen.
   

Vi ses på fredag!

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Usually_Insane

Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

carlsson


Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

carlsson

Då var Lokahelg #2 2016 avklarad. Tack som tusan till som var närvarande!

Läs noggrant igenom Marcus tidigare inlägg det kan beröra dig.

Som det ser ut just nu så vet vi inte när nästa lokalhelg infaller, men senast under Juli. Mer information kommer.

Än en gång stort tack å Kapten Armagedon och Arlaharens vägnar!! 😗👍🏼

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

mlkr

Mina tidigare inlägg ligger bara på FB mr. Copypaste ;) men jag ska se till att den kommer upp här med :)


/Mlkr
/Veni Vidi Vicious

Ewers


emil

#10
Inte för att jag har något med det att göra, men jag är mest nyfiken på vad som står på Facebook som skulle komma upp här? #VågaVägraFacebook

*edit* Sedan är det här forumet konstigt, då det anger en tidzon som ligger 2h efter oss som bor i Sverige. Är det mitt i Atlanten eller nåt? Atlantis kanske! :P

mlkr

Upps :P jag får se till att uppdatera forumpuristerna ;) med infon om lokalerna också :)


/Mlkr
/Veni Vidi Vicious