Mean Mountain Minikonvent 22 Mars

Startat av mlkr, mars 02, 2014, 19.38

Föregående ämne - Nästa ämne

mlkr

Då var det dags för ett första försök med ett öppet, gratis endagskonvent i Borås.
Tanken är att försöka nå nya medlemmar genom att låta dem komma och provspela lite av varje.

Vi har lagt detta på Brygghuset i Borås då vi genom dem kan nå personer som vanligtvis inte rör sig i "våra kretsar".
22 Mars, från 11:00 till sent. Vi öppnar upp för provspel vid 12:00 och håller på till 17:00. Därefter kan vi stanna kvar längre och spela, måla, tjöta och umgås.

Det jag behöver är trevliga personer som kan tänka sig närvara och spela spel med nybörjare. Förklara regler, prata om sin spelhobby eller vad som nu dyker upp i samtalen. Det är alltså inga stora arbetsinsatser som gäller - föreningen tar med brädspel & kortspel men behöver lite "personal" som kan sköta spelandet. Vi ser gärna även figurspelare osv. som kan visa upp målandet, byggandet, spelandet osv. Utöver att spela med nybörjare är även tanken att vi ska kunna spela med varandra. Så en 40k match igång vore bara nice!

Vänligen kontakta mig om ni kan tänka er att närvara och spela under en dag eller ett par timmar. Testar vi inte att nå ut kommer vi inte heller nå några nya medlemmar, något som föreningen behöver.

Tjohej! /Marcus Mellqvist
/Veni Vidi Vicious

mlkr

Nu finns det ett FB-event också!

"Är du nyfiken på spelhobbyn? Armagedon bjuder in till gratis heldagskonvent på Brygghuset i Borås den 22 Mars. Nu har du som är nyfiken chansen att prova på brädspel, kortspel, figurspel och lite till tillsammans med hjälp från oss!

Du som redan spelar har förstås också en kul dag framför dig. Ta med dig din figurspelsarmé och utmana nya som gamla vänner. Ha din Magic-lek redo och plocka fram dina bästa T6:or.

Vi siktar på en avslappnad speldag tillsammans med nyfikna och erfarna. Välkommen på Mean Mountain Minikonvent!"

Sprid så vi når fler och kom gärna själv. Spela och/eller hjälp till på något hörn! :)

https://www.facebook.com/events/516307121821775/?context=create
/Veni Vidi Vicious

carlsson

Brain och/eller Lars-Robert; har ni lust att demoa lite ASL på denna tillställning?

(Själv kan jag tyvärr inte, är ensam med Julia denna dag)

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Brain

Citat från: carlsson skrivet mars 03, 2014, 22.51
Brain och/eller Lars-Robert; har ni lust att demoa lite ASL på denna tillställning?

Tyvärr redan uppbokad denna dagen
Tomas Davidsson

bohlin


Usually_Insane

Jag kan ställa upp och hjälpa till att starta flera brädspel och anat skoj
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

mlkr

Jag var tyvärr lite väl het på gröten... ;) vill ju få det att hända.
Men vi har flyttat arrangemanget från denna lördagen (sorry, glömt meddela här) till 17 maj. så det är långt kvar.
Fördelen är att jag nu kommer hinna få ut affischer och information till fritidsgårdar och andra bra kanaler så att vi faktiskt kommer få några besökare.

ursäkta eventuellt bekymmer!
/Veni Vidi Vicious

Martin Larsson

Norges nationaldag asså? :P

Skämt å sido, det blir nog bra det där!
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

mlkr

jupp. nationaldagen :P men jag tänkte att det är nog ganska få norrmän i föreningen så det bör funka :P
/Veni Vidi Vicious

carlsson

17:e Maj är jag på väg till Kroatien, så jag kan inte vara med då heller tyvärr! :(

:)

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com