Organisera mera: Warhammer Fantasy Battles

Startat av emil, augusti 15, 2016, 15.12

Föregående ämne - Nästa ämne

Zot

Hade tänkt föreslå lördag vid 15. Men då verkar det vara asl-dag. Det kanske inte gör nåt?

Fredag vid 16:30 kan funka i andra hand.

emil

#226
Jag undviker 2:a världskriget, det mest tragiska som hänt Europa. Så fredag 16:30 tar vi isf. Helger kan vara jobbiga så jag hade helst tagit måndag-torsdag typ.
*edit* SWFBR verkar ligga nere, tyvärr...

Zot

Ok, denna vecka är det dock fre och lördag som funkar för min del. Bokar in fredag vid 16:30, 2000p 8ed.

@Minimupp: kom gärna förbi och kolla om du är nyfiken på hur 8:e upplagan fungerar.

emil

#228
Meeting Engagement emellan Dwarfs & Empire. Blev bara ett övergripande foto från slagets början.



Empire började slaget, sedan slog Dwarfs ihjäl Empire under 3 rundor. Steam Tank blev attackerad i flanken av tuffa Longbeards med Great Weapon & Armour Piercing, & lyckades förstöra den efter 2 närstridsrundor. Dwarfs Longbeards & Miners infanteriblock avancerade mot center & Empires infanteri & slog sönder dom på 3 Turns. Empires Knights mötte en skyttelinje bestående av 2 kanoner, lite armborst & muskedunderdvärgar vilket ledde till att dom flydde efter att ha blivit påskjutna.

En häxa till trollkarl lyckades trolla bort sig själv från slagfältet.

En ensam Dragonslayer hade supit bort sig från slagfältet & när han väl infann sig dog han modigt hjältedöden mot 3 Gripkavallerister. En behaglig seger för stenhårda Dwarfs.

Zot

Tack för god match! Det var kul att köra lite Warhammer och jag fick ju faktiskt använda mina nya magikort trots miscasts på löpande band. :)

emil

Tack själv! Bättre lycka med dina flashiga magikort nästa gång. :D

Ola

mvh ola
Sir Killalot II for the masses!

Ola

Warmaster, imorrn (idag!), vi ska ses vid 1330, så spelstart nån gång efter 14.
mvh ola
Sir Killalot II for the masses!

emil

@Zot
The Battle Forge var det jag pratade om under slaget. Dom har en del schyssta modeller, men ganska dyrt: http://www.thebattleforge.co.uk/imperial-dwarves-259-c.asp

Zot

Aha, de hade jag inte sett. Vet däremot att jag kollat på deras Imperial Ogres tidigare.

Här är det som jag var inne på, The Assault Group (White Knight). http://www.theassaultgroup.co.uk/product-category/fantasy/dwarf-empire/

emil

Kanske för känsligt för vissa än. Hur man förstör Warhammer Fantasy: https://www.youtube.com/watch?v=_-MzNpMD1K8
Lite kul iaf.

Von Kampfmann

Hej!

Jag är gärna med och spelar fantasy, gärna 8th. Funderar på att bli medlem i föreningen men aldrig varit nere i lokalen.  Har bretonnia, empire och warriors of chaos. Kollade lite i tråden innan men skulle vara kul att ha lite stående dagar då vi kan spela, typ 1-2 ggr/ månad och mindre heldagsturneringar? :)

emil

#237
Hej & välkommen!

Vad jag vet är vi en handfull spelare som spelar 8th edition sporadiskt när vi kan & har tid, vilket kanske inte blir så ofta som man velat tyvärr. En fast Warhammer-dag låter som ett trevligt initiativ, där man kan träffas & spela, snacka lite, och kanske måla. Men jag vet inte om det är så realistiskt mtp privatliv, jag skulle personligen iaf kunna dyka upp & säga hej åtminstone.

Själv har jag spelat Dogs of War & Dwarfs. Utöver det har jag alldeles för många arméprojekt till Warhammer på gång & en del ligger i bitar. Om det är något du behöver till dina arméer kan jag, eller någon annan, kanske hjälpa dig. Vi har dealat en del grejer tidigare på föreningen.

Zot

Hej, kul att du vill spela 8th ed., välkommen som sagt!

Om du inte har varit i lokalen kan jag visa dig. Det finns fina spelbord och en stor terrängsamling som vi brukar använda. Vi skulle rentav kunna köra en testmatch om du vill? Jag tror att det är helt OK att komma och typ provspela nån gång även om man inte är medlem.

En stående dag (kanske första söndagen i månaden eller så?) är en bra idé, jag är gärna med och testar det.

emil

#239
Hur går det? Blir det något spelande i Warhammer 8th?  :) Det var ett tag sedan jag var på föreningen. Sedan undrar jag om det är några som sitter & målar emellanåt, har ett projekt jag skulle behöva måla upp.