Legacy

Startat av Legacy, augusti 26, 2012, 18.16

Föregående ämne - Nästa ämne

Legacy

Skriv här om du vill spela magic i LEGACY format.

Jag är nybörjare så var inte rädd för att spela med mig. Är i nuläget inte medlem men om vi kan spela legacy 3-4 gånger per månad så kanske jag ska bli medlem. Förutom magic spelar jag även schack och pingis om det är någon som undrar. :D

Jag kan inte på onsdagar efter klockan 18, annars går vilken vardageftermiddag och -kväll som helst bra. Lördagar är också en bra dag för mig, men inte lördag kväll.

Jag använder inte Facebook.

Brain

Jag vill spela Legacy, spelat det på tok för lite men har gott om bilder.
Fredag 31/8 är en bra dag för mig då jag slutar tidigt och inte har något uppbokat. Kan vara redo för spel från 16.

Vilken nivå siktar vi på att lägga det hela? Casual med massa mysbilder eller träning inför turneringar?



Tomas Davidsson

Legacy

Citat från: Brain skrivet augusti 26, 2012, 20.46
Jag vill spela Legacy, spelat det på tok för lite men har gott om bilder.
Fredag 31/8 är en bra dag för mig då jag slutar tidigt och inte har något uppbokat. Kan vara redo för spel från 16.

Vilken nivå siktar vi på att lägga det hela? Casual med massa mysbilder eller träning inför turneringar?

Jag har två lekar just nu och en tredje som inte är så bra men jag tänker bygga vidare i lagom takt. Personligen siktar jag inte på turneringar utan mest på att spela lite för skojs skull.

Fredag kl. 16 låter perfekt för mig.

Brain

Då vet jag var jag skall lägga nivån :-)
(iofs brukar jag oftast ploja till det)



Tomas Davidsson

Legacy

Jag tror det blir kul :)

roligt

Jag kan väll vara med om jag får köra med lånad lek, åtminstone till och börja med. Funderat på att expandera min samling under närmaste året ändå så att skaffa 4 Show and Tell kanske blir intressant om det som du säger blir spel varje vecka.
Var med och spela.

Brain

Citat från: roligt skrivet augusti 27, 2012, 19.52
...ändå så att skaffa 4 Show and Tell kanske blir intressant...

Satsar på lite billiga kort ser jag.. :P Har bud på 2 för runt 300/st på SvM just nu
Tomas Davidsson

roligt

Citat från: Brain skrivet augusti 27, 2012, 22.29
Citat från: roligt skrivet augusti 27, 2012, 19.52
...ändå så att skaffa 4 Show and Tell kanske blir intressant...

Satsar på lite billiga kort ser jag.. :P Har bud på 2 för runt 300/st på SvM just nu
Det är väll antingen det eller 3 till reanimates & entombs. Det är ju ändå allt annat som man behöver oavsett lek som kan bli dyrt, typ 4 FoW eller underground sea. Urk..
Var med och spela.

Cugel

Jodå, jag tråkar mig litet med legacy och vintage även om jag föredrar mer rollspelsbetonade samlarkortspel. Kan på helger främst.
Jag är så kool att min kroppstemperatur ligger en grad under den absoluta nollpunkten.

Andrés T

Jag spelar Legacy!

Är det många som spelar det?
Mvh
Andrés T

roligt

Citat från: Andrés T skrivet maj 02, 2013, 10.23
Jag spelar Legacy!

Är det många som spelar det?
4pers kanske.
Var med och spela.

Andrés T

Citat från: roligt skrivet maj 07, 2013, 10.32
4pers kanske.

Ok, är det onsdagar som gäller?
Mvh
Andrés T

Brain

Citat från: Andrés T skrivet maj 13, 2013, 07.01
Citat från: roligt skrivet maj 07, 2013, 10.32
4pers kanske.

Ok, är det onsdagar som gäller?

Är ingen fast dag på det. Vilken nivå på Legacy spelar du? Turneringsnivå eller köksbord?

Försöker få i ordning några turneringslekar själv och är väl en av de få (den enda?) med duals och andra nyckelkort till Legacy 
Tomas Davidsson

Andrés T

Citat från: Brain skrivet maj 13, 2013, 09.45
Citat från: Andrés T skrivet maj 13, 2013, 07.01
Citat från: roligt skrivet maj 07, 2013, 10.32
4pers kanske.

Ok, är det onsdagar som gäller?

Är ingen fast dag på det. Vilken nivå på Legacy spelar du? Turneringsnivå eller köksbord?

Försöker få i ordning några turneringslekar själv och är väl en av de få (den enda?) med duals och andra nyckelkort till Legacy

Jag har spelat på ett par turneringar hos Wizard games i Göteborg. Men mest hemma med vänner (som också spelar turneringar hos wizard games). Har dock inte skaffat mig duals.
Mvh
Andrés T

Andrés T

Så hur gör ni när ni vill spela magic?
Mvh
Andrés T