Adressen!

Startat av rAWTAZ, augusti 19, 2005, 23.42

Föregående ämne - Nästa ämne

rAWTAZ

Hej,

Jag tycker att det ser hemskt ut när man kommer till www.armagedon.org Jag tycker därför att ni bör antingen koppla ihop de båda domänerna, eller göra en redirect så att man "hoppas" vidare till www.armagedon.se, det senare om ni vill att man skall se just .se i adressraden.

// Leo

*admin edit - fixade länken*

Clifford

jepp, Laszlo gjorde sin vana trogen en tillfällig lösning som har hängt kvar tyvärr. Någon som har lösen borde fixa.

sebbe

vi skulle också kunna göra oss av med armagedon.org, finns väl ingen mening med att ha kvar den?

jag har bara tillgång till armagedon.se, .org kan jag inte göra någonting åt.

är väl bara att slå en signal till laszlo
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

rAWTAZ

Citat från: "sebbe"vi skulle också kunna göra oss av med armagedon.org, finns väl ingen mening med att ha kvar den?

jag har bara tillgång till armagedon.se, .org kan jag inte göra någonting åt.

är väl bara att slå en signal till laszlo
Låter väl inte helt fel. De som finner att .org inte funkar eller finns längre o som är intresserade lär nog hitta ändå :j

Clifford

Anledningen till att armagedon.org finns är att den adressen står typ överallt, på medlemskort, papper, blabla...

Att man ska trycka på ordet "Thailand" framgår inte så tydligt...

rAWTAZ

Då vart det jobbigare :)

Men om ni kontaktar Anxious, som idag står som ägare av domänen, och försöker få till ett ägarbyte och sen har hand om den själva då? Ni kan ju då koppla den till B-one lite enklare, osså har ni den under kontroll så länge ni vill att den skall finnas..

Vid närmare eftertanke tar Domaininfo, där den ligger registrerad idag, ut en avgift för ägarbyten (runt 400-500:-), så det enklaste vore att göra en transfer av den till exempelvis www.directNIC.com och ha den reggad där istället, där kostnaden är $15 per år istället för 250kr hos Domaininfo. Dessutom är det mycket enklare att hantera sin domän där. Vad som isf krävs är att Anxious loggar in hos Domaininfo, låser upp domänen, och sedan godkänner transfern till directNIC. Transfern i sig kostar inget för övrigt, utan nästa kostnad är den årliga årsavgiften som isf måste betalas hos directNIC genom Visa eller motsvarande kort.

sebbe

hehe, kanske inte så tydligt =)

men då får vi väl lösa en omdirigering av något slag, eller bara låta det vara.
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

Clifford

Anxious sponsrar föreningen med domännamnet så vi har inte haft så stor insyn i vart den legat, de har skött betalning m.m.

Hursomhelst så tror jag bäst vore att flytta ALLT som har med Geddon att göra till B-one där det inte kostar nåt att ha det eftersom vi har nån form av paketpris om jag förstått det rätt?

rAWTAZ

Hos B-one kostar den enligt deras prislista 115:-/år plus moms, men 175:- vid flyttning, det sista innebärnog en transfer dit (vilket blir joker.com) så att de handhar den och inkluderar ett år.

Ni kanske har paketpris, jag vet inte? Men om ni har det, är inte det inklusive en domän, och upptaget av .se-domänen? Eller betalar ni .se själva via NIC-SE kanske?

dagle

eller så pekar man http.conf mot en anna adress bara ni kanske inte får pilla på den, annars så kan man alltid göra en:
<?php
header 
&#40;"Refresh&#58; 3000; url=http&#58;//www.armagedon.se"&#41;;
echo "du kommer att flyttas till geddons nya geddons nya dns om 3 sek";
?>

Clifford

Jo, det finns en bunt sätt att göra det hela bättre, problemet är att jag inte har lösen m.m.

Dessutom kan jag inte tillräckligt för det.

rAWTAZ

Alltså, jag stör mig som faan på detta (på det lugna sättet :))

Eftersom domänen verkar vara i nån sorts "Anxious-betalar-den-nog-tills-vidare"-status, men ingen verkar veta om det riktigt är så, tycker jag att den skall flyttas från Anxious försorg till föreningens egen, må det vara hos B-One som en ytterligare domän i tjänsten där eller i egen kontroll hos någon registrar (130:-/år).

Styrelsen verkar va de som skall verkställa detta, men jag kan om så önskas ta hand om att försöka få igenom flytten, bara det bestäms om den skall smusslas in hos B-one eller ej, samt någon behörig kontaktar Anxious, får klartecken, och ger dem mitt namn så återkommer jag dit.

Just nu står Morgan Rudensten och Peder Vendelstrand som ägare resp admin för den, kan ju va en bra början om de jobbar kvar där borta.

// Leo

Clifford

Rawtaz, du har mitt fulla stöd. Önskar bara att någon i styrelsen visade sig här lite oftare. Det är i princip bara Heavy som deltar i diskussionerna. Om ni andra i styrelsen läser detta och tycker att det är krångligt så kan jag säga att det är det inte, allt ni behöver göra är att ta beslut i frågorna och se till att NÅGON gör det.
Men om ni inte deltar alls blir det problem.

rAWTAZ

Citat från: "Clifford"Rawtaz, du har mitt fulla stöd. Önskar bara att någon i styrelsen visade sig här lite oftare. Det är i princip bara Heavy som deltar i diskussionerna. Om ni andra i styrelsen läser detta och tycker att det är krångligt så kan jag säga att det är det inte, allt ni behöver göra är att ta beslut i frågorna och se till att NÅGON gör det.
Men om ni inte deltar alls blir det problem.
Tack :) Vi väntar alla med spänning på att någon ansvarig mupp läser detta och vidtar åtgärd då m a o? :mrgreen:

sebbe

är inte datasektionen ansvarig för hemsidan?
det borde väl betyda att vi kan fatta sådana beslut.
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45