Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg gjorda i tavlor som du har tillgång till.

Visa inlägg

Ämnen - Beorn

#1
Köp/Sälj / Säljes: Diverse brädspel
december 27, 2013, 11.56
Dags att rensa spelskåpen lite...
Alla spel är kompletta och i gott skick (förutom lådan till aGoT).

Priserna är ungefär hälften av nypris.

Spel, pris, spelets BGG-sida
Architekton, 60 kr, http://boardgamegeek.com/boardgame/16499/architekton
Wings of War: Famous Aces, 100 kr, http://boardgamegeek.com/boardgame/9203/wings-of-war-famous-aces
Hellas (tysk utgåva), 60 kr, http://boardgamegeek.com/boardgame/4529/hellas
Stonehenge, inkl. expansionen "Nocturne Expansion" (ingen låda till expansionen), 240 kr, http://boardgamegeek.com/boardgame/20436/stonehenge samt http://boardgamegeek.com/boardgameexpansion/29654/stonehenge-nocturne-expansion
1830: Railways & Robber Barons (gammal utgåva), 200 kr, http://boardgamegeek.com/boardgame/421/1830-railways-robber-barons
Trivial Pursuit: 1980 (svensk utgåva), 60 kr, http://boardgamegeek.com/boardgame/19466/trivial-pursuit-1980s
The Great Dalmuti, 40 kr, http://boardgamegeek.com/boardgame/929/the-great-dalmuti
Johnny Controletti, 50 kr, http://boardgamegeek.com/boardgame/2110/johnny-controletti
Jambo, 100 kr, http://boardgamegeek.com/boardgame/12002/jambo
Dungeon Twister (tysk utgåva), 80 kr, http://boardgamegeek.com/boardgame/12995/dungeon-twister
Manhattan, 100 kr, http://boardgamegeek.com/boardgame/199/manhattan
A Game of Thrones 1:a utgåvan (något skavd kartong), 200 kr, http://boardgamegeek.com/boardgame/6472/a-game-of-thrones-first-edition
Runebound 1:a utgåvan, 180 kr, http://boardgamegeek.com/boardgame/9829/runebound-first-edition
Musik Alias, 80 kr, http://boardgamegeek.com/boardgame/3007/noteability
China, 120 kr, http://boardgamegeek.com/boardgame/18100/china
Spree!, 40 kr, http://boardgamegeek.com/boardgame/1832/spree
Get out, 40 kr, http://boardgamegeek.com/boardgame/1522/get-out
Dungeoneer: Haunted Woods of Malthorin, 80 kr, http://boardgamegeek.com/boardgame/11159/dungeoneer-haunted-woods-of-malthorin
#2
BSK 27 / Bilder från BSK 27
november 05, 2009, 20.33
För er som längtar tillbaka till konventet så har jag lagt upp de bilder som Carl-Gustaf tog: http://spel.nsson.nu/geddon/bsk27/
#3
Föreningsfrågor / Bidrag att söka
mars 02, 2009, 08.30
Tänkte bara tipsa om att man kan söka pengar från "Sparbanksstiftelsen Sjuhärad" om man som (t.ex.) förening har ett bra projekt på gång som behöver sponsring: http://www.sbssjuharad.se/
Om man tittar på tidigare beviljade bidrag så går det till allt möjligt: Nya fotbollsmål, kopieringsmaskin, fotbollscup och marknadsföring av smarta textilier (bara för att ta några exempel).

Stiftelsen prioriterar följande ansökningar:
# ansökningar från föreningar, förbund, klubbar och utbildningsenheter
# projekt som syftar till någon form av utveckling
# projekt som är tidsbegränsade och har tydligt utformade mål
# projekt där sökande gör en egen insats (delfinansiering, ideellt arbete etc).


Ta en funderare på om Armagedon skulle kunna ansöka om ett bidrag till något som höjer föreningen.
Kanske skulle konventet kunna ansöka om bidrag för något speciellt arrangemang?
#4
BSK 26 / BSK-logga
oktober 28, 2008, 08.06
Är det någon som har en BSK-logga i en hyffsad upplösning? Jag sätter nämligen ihop ett par diplom till våra SM-arrangemang och tänkte sätta på BSK-loggan på dem.
(Jag försökte maila direkt till Greger, som jag tänkte hade det, men jag är osäker på om det kom fram då jag fick ett konstigt felmail tillbaka).
#5
Hoppas att alla såg att vi hade en fin liten bild på ett bordshockey-spel i BT igår (söndag) vid "Borås idag".
Lockade det någon extra besökare?
#6
BSK 25 / Plus eller minus?
januari 04, 2008, 11.58
Är det någon som vet huruvida konventet gick plus eller minus?
#7
BSK 25 / Idéer till BSK26
november 07, 2007, 13.57
Tänkte bara skriva ner några saker att ta med sig till nästa konvent, innan jag glömmer av dem:

* Ha ett par datorer vid registreringen som de får registrera sig på istället för på papper (gick inte i år eftersom vi bara fick ha 1 dator med Internet)
* Fixa så att man kan föranmäla sig till arrangemang på webben
* Bättre/mer samlad punkt för att anmäla sig till arrangemang på plats
* Kanske ett forum på hemsidan, så kan deltagarna diskutera och fråga frågor
* Tydligare information om priser och öpptettider på webben
* Folk vill gärna ha något tryckt/utskrivet material när de kommer till konventet, kanske någon slags arrangemangssammanfattning + karta kunde vara bra
* Och viktigast av allt: Få fram arrangemangsinformation till hemsidan tidigare
[EDIT] * Kanske skaffa ett bättre doämnnamn? [/EDIT]

Hmm, tja, några av de saker som jag tänkt på. Postar igen när jag kommer på det jag glömt nu...
#8
BSK 25 / Reklam
oktober 06, 2007, 09.28
Gött Ewers!
http://www.bt.se/edrum.jsp?article=275314&osc=1191655880734

Var har du/ni satt upp anslag?
#9
BSK 25 / Rollspel?
oktober 05, 2007, 10.32
Vet vi något om rollspelen?
1) Kommer det att bli något?
2) Om ja på 1: Vet vi vilka rollspel det blir i så fall?

Om jag får svar på 2 så kan jag lägga ut det på webben, så syns det att det blir något inom Rollspel i alla fall.
#10
BSK 25 / Webben
maj 22, 2007, 13.03
Jag har börjat nysta lite i webbfrågan (med betoning på lite). Jag pratade precis med Molin ang. om vi kunde använda oss av Lincons system och det såg han inga problem med. Så det ska jag undersöka närmare när jag får lite filer och sånt...

En fråga: Var ska sidan ligga? Vad jag förstår så kan det ligga antingen på SVEROKs eller på Armagedons webbhotell. Någon som föredrar något farmför det andra och i så fall varför? Vem är det som har inloggningsuppgifter till FTP/Databas/Kontrollpanel/"Annat som nu kan tänkas finnas" till dessa?

Lincons system är PHP/MySQL-baserat så webbhotellet måste klara av det. Ev. måste vi även ha rättighet att skapa upp en ny databas.
#11
Inför brädspelsdagen 27/1 funderar vi på vilken policy föreningen har för icke-medlemmar som vill deltaga. Får dessa vara med utan att bli medlem, ska de betala en engångssumma eller ska de betala full medlemsavgift?
#12
Hej!
Jag har satt ihop en simpel liten sida för er som letar efter brädspel i svenska webbutiker. Den är inte riktigt lika bra som Prisjakt eller Pricerunner men nästan... :wink:

Surfa in på: http://spel.nsson.nu/ om du vill testa den.

Skicka gärna förslag och kommentarer till mig. Saknar ni någon butik så skicka en länk till den så ska jag se om jag kan lägga upp den också.

//Björn
#13
Brädspel / Tyska brädspelsdagen 27:e januari
november 16, 2006, 13.22
Äntligen!
En hel dag med bara brädspel. Prova på alla möjliga brädspel från våra vänner i syd, tyskarna (samt andra länder).
Vi samlas den 27:e januari 2007 (preliminärt) i Armagedons lokaler, vi startar kl. 10:00 och håller på så länge vi orkar. Alla är välkomna oavsett kunskapsnivå. Är du inte medlem är det inget problem.
För att öka tävlinglustan kommer vi att ha ett poängsystem så att vi kan utnämna Armagedons über-brettspiel-meister!

Har du något brädspel som du antingen vill spela eller ta med och lära ut, kontakta mig eller Daniel. Vi sammanställer senare en lista på vilka spel som kommer att finnas tillgängliga.

Väl mött!

Björn Jansson, bjorn.j{a}nsson.nu, 0707-671673
Daniel Johansson, daniel.joh{a}nsson.nu, 0707-993306
#14
BSK 24 / Azimogames?
oktober 30, 2006, 18.21
Jag har hört ryktesvägen att butiken Azimogames har blivit nekade att få komma till konventet. Stämmer detta? I så fall varför?
#15
BSK 24 / Mötesprotokoll 24/9
september 25, 2006, 12.56
Här kommer mötet i ett nötskal! :)


1. Mötet öppnades

2. Närvarande var: Mats Krüger, Daniel Johansson, Fredrik Ewers, Jimmy Karlsson, Per Odlund, Terese Tengdal, Pierre Åberg, Björn Jansson, Marie Näsström, Johan Lindén, Elin Lindén, Robin Fredman samt Kari Mäensivh.

3. Björn Jansson valdes till sekreterare.

4. Det latinska ordspråket bestämdes vara: "Complecti ne vivere" (med stor risk för felstavning, rätta mig gärna).

5. Marie är i stort sett klar med loggan och ska förse Sebbe med den. Sebbe i sin tur ska göra om den till lämpligt format (vektor) vilket kommer att fungera bra för tryck på muggar och t-shirt.

6. Muggar bör finnas för försäljning på konventet. Fredrik Ewers kontaktar Dina som hade hand om det förra året samt kollar även vad priset kan tänkas bli. T-shirts diskuterades även det. Ev. blir det t-shirts enbart till arrangörerna, ev. blir det inga alls. Fredrik Ewers kollar även här vad det kan kosta.

7. Reklam: Pierre kontaktar SVEROK för att få en banner-plats. Fredrik Ewers kollar möjligheten att få in något i BT samt GP.

8. Statusrapporter från ansvariga:
 - Rollspel: Har kontaktat föregående års spelledare och letar efter nya. Har försökt få tag på Western-folket utan att lyckas.
 - Brädspel: Klart med ett antal arrangemang (SARZ, Gottick, Go m.fl.). Ev. kommer Krigsspelsrummet.
 - Figurspel: Räknar med Ca: 30 bord. Spelen är WHFB, W40K, Confrontation, Flames of War (?), Warmaster. Någon ska kola var vi får bord ifrån.
 - Kortspel: Allt klart. Magic-folket kommer.
 - Kisok: Ska ha sin försäljning i dansrummet med scen. Har koll på läget.
 - Reception: Tobias Eliasson är ansvarig. Ska försöka få hjälp av Tobias Molin som kan bokningssystemet. Receptionen kommer att ligga i det lilla pub-rummet (första rummet).
 - Butik: Än så länge har Gamers Vault samt Wizard Games anmält intresse. Pris för butiker är 500:-, alt. 250:- om de samtidigt demar spel. Butikerna vill dessutom ha någon plats där de kan låsa in spelen på natten.
 - Städ: Piasava är kontaktade, är dock ännu inte helt bokade.
 - Hemsida: Alla arrangörer ska skriva ner en beskrivning av sitt ansvarsområde samt vilka arrangemang som finns och maila detta till Sebbe.

9. Boende: Vila vandrarhem, Saltemad och Plaza finns. Dessutom kan man sova på Armagedon. Vad krävs om folk sover på Armagedon förutom att meddela brandkåren? Någon kollar upp?

10. Hygien: Badhuset har öppet hela helgen. Kostar 55:- per person, alt. 40:- per person om man är 10 eller fler.

11. Bagage: Någon hör med PA & Ros om de är intresserade.

12. Inträdesavgiften fastställdes till 150:- för föranmäld, 200:- i dörren samt 100:- för en dag. Föranmälningar sker via webben men betalas i dörren. Papp-armband kommer att användas som bevis för betalning. Jimmy kollar kostnad.

13. Övriga frågor:
Följande ersättning kommer att utgå till hjälpsamma personer på konventet:
Spelledare, 2 pass: Gratis inträde. Spelledare 1 pass: Halft inträde.
Kioskpersonal: Gratis inträde, konventsmugg, dricks.
Arrangörer: Gratis inträde, konventsmugg.
Stöd (Piasava): Gratis inträde, mat, godis, transport.

14. Nästa möte är söndagen den 8:e oktober kl. 13:00.

15. Mötet avslutades.