Buggrapportering för hemsida och forum

Startat av Clifford, juni 24, 2005, 13.17

Föregående ämne - Nästa ämne

Clifford

När vi flyttade databasen blev det en del latenta fel i den. Detta är ett av dem. Jag tror Laszlo eller Sebbe har lösenord o.d.

Clifford

Helvetes skit, varför kan jag bara logga in på forumet med IE6?

Mitt Firefox vägrar släppa in mig! :evil:

Nån som vet vad det kan bero på?
Jag vill ju inte att alla Firefoxanvändare ska låta bli att posta...

Niklas


sebbe

sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

dagle


Clifford

Firefox funkar itne för Pasi heller, vad jag förstår. Och ja, jag har cookies enablade.

Gunilla Hellén

Är det bara jag som inte kan byta utseende på forumet, jag vill att det ska vara sådär grått och fint som det var innan. Nu är det hudfärgat. Jag har försök byta i profile till en massa olika men inget händer.

Clifford

Gunilla: Jag har tvingat på er det här utseendet pga att de andra är inte finns kvar. subSILVER finns dock kvar eftersom det är standardutseendet för forum. Anledningen till att jag använder"force style" är att alla de användare som har nån annan style (tex. WowHorde/WoWAlliance) inte kan logga in på forumet alls.

Jag ska leta reda på alla gamla styles och installera dem.

Gunilla Hellén


Clifford

Hittade "visual-confirmation" inställningen. Jag var tvungen att byta style till subSilver för att kunna se det valet. Därav är också default-style numera subSilver.

sebbe

gött, då bör vi slippa botar i fortsättningen då.
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

dagle

Är det bara för mig som forumet beter sig väldigt konstigt till och från?

1. Servern skickar felaktiga headers: Först tar det väldigt lång tid för sidan att ladda och sedan får man valet att ladda ner login.php. Detta problemet verkar ha försvunnit nu.


2. Session fel. Man loggar in och det står att man är inloggad på servern men på klienten så är man inte inloggad. Ganska jobbigt då man inte kan se inlägg från förra inloggningen.

Clifford

Citat från: "dagle"Är det bara för mig som forumet beter sig väldigt konstigt till och från?

1. Servern skickar felaktiga headers: Först tar det väldigt lång tid för sidan att ladda och sedan får man valet att ladda ner login.php. Detta problemet verkar ha försvunnit nu.


2. Session fel. Man loggar in och det står att man är inloggad på servern men på klienten så är man inte inloggad. Ganska jobbigt då man inte kan se inlägg från förra inloggningen.

Inga problem här. Om nån skulle vilja skala ner den blå, Armagedonloggan och skicka mig den vore jag tacksam, så att den är anpassad för 800*600.

dagle

Börjar bli riktigt störande nu och problemet är enbart geddons forum. Problem 1 har börjat komma tillbaka och problemet beror inte på webbläsaren (firefox, links, lynx, konquer och dillo misslyckades att hämta sidan..). Jag har inget problem med mitt testforum till phpbb2 eller gentoo forum eller SA (vilka har minst 20 gånger mer load/users). Vad har du installerat den senaste tiden?

Clifford

Citat från: "dagle"Börjar bli riktigt störande nu och problemet är enbart geddons forum. Problem 1 har börjat komma tillbaka och problemet beror inte på webbläsaren (firefox, links, lynx, konquer och dillo misslyckades att hämta sidan..). Jag har inget problem med mitt testforum till phpbb2 eller gentoo forum eller SA (vilka har minst 20 gånger mer load/users). Vad har du installerat den senaste tiden?

inget
är detta bara ett problem från Geddon, eller hemifrån med? Varken jag eller nån annan verkar ha problem med sidan, annat än åtkomsten från Geddons bukrar ibland.