Warhammer 40 Games Day 27/8

Startat av Meldon, augusti 20, 2017, 11.56

Föregående ämne - Nästa ämne

Meldon

Brain påminde mig om att alla på geddon inte använder Facebook och att det vore bra om jag lade upp info om games dayen här också ;)

Nu på söndag kommer vi att köra en 40k games day för att spela med dom nya 8:th edition reglerna, umgås o rulla tärningar. Starten kommer att gå klocka 10 och det är 1750p som gäller.
There are no friends in the real world, just less hostile enemies

Brain

Blev så inspirerad att jag beställde 40K-figurer för första gången på en smärre evighet
Tomas Davidsson

Brain

Får man ha mer än en detachmet förresten?
Tomas Davidsson

emil

Jag är också nyfiken på regler m.m. men har inte spelat sedan 3rd edition. Finns det några regler på föreningen? Jag har Eldar, Harlequins & påbörjat Nurgle.

Brain

Reglerna finns på Geddon inklusive "startarmybooks" (dvs dom reglerna man får spela med tills de släpper en specifik lista)
Tomas Davidsson

Meldon

#5
Du får ha hur många detachments du vill, bara du håller dig inom 1750p. Blir nog svårt att få ihop fler än 3st dock.

Du kan ju alltid komma ner till geddon nu på söndag och kolla reglerna samt lite spel. En sak att läsa reglerna en annan att spela med dom, eller bara se dom in action.
There are no friends in the real world, just less hostile enemies

emil

Ok, tackar, ska försöka boka in söndagen. Vad spelar folk nuförtiden? Det brukar vara en majoritet av marines? Undrar om man kan spela Eldar Iyanden Ghost Warriors, då dom är tuffast?

Brain

Kan nog vara väldigt olika nu i början och väldigt blandat i arméerna.
Mina Sisters kan ju ha med både marines, guards och titaner som understöd  :)

Edit: ändrade autokorrigeringens förslag på tutande tillbaka till titaner
Tomas Davidsson

Brain

Citat från: emil skrivet augusti 21, 2017, 22.44
Undrar om man kan spela Eldar Iyanden Ghost Warriors, då dom är tuffast?

Är det Wraithguard/Wraithlord-baserad lista så går det utmärkt vad jag kan se
Tomas Davidsson

emil

#9
Citat från: Brain skrivet augusti 22, 2017, 10.25
Citat från: emil skrivet augusti 21, 2017, 22.44
Undrar om man kan spela Eldar Iyanden Ghost Warriors, då dom är tuffast?

Är det Wraithguard/Wraithlord-baserad lista så går det utmärkt vad jag kan se
Det stämmer bra, får ta mig & kolla in lite 40K då & se vad jag har som är helt & uppmålat. *edit* Är det bara målat som gäller?

Meldon

Näe, det måste inte vara målat, det brukar ju vara roligast med målat men inget krav :)
There are no friends in the real world, just less hostile enemies

emil

#11
Räkna inte med mig förresten. 1750 poäng var väldigt mycket i poäng för mig. Verkar som man måste boosta karaktärer eller nåt? Men jag ska försöka titta in & säga hej iaf.

Brain

Frestad att köpa en Knight.... kanske skall provspela innan jag slänger ut en tusenlapp på en modell
Tomas Davidsson

Meldon

Ja provspela en match först iaf  ;)
There are no friends in the real world, just less hostile enemies

Brain

Får tacka för en trevlig Games Day som garanterat gjorde att man fick blodad tand.
Upptäckt massa regelmisstag man gjorde men det är bara att komma ihåg dem till nästa gång.
Tomas Davidsson