Borås 2111 - Fängelse staden

Startat av nemesiswar, december 02, 2010, 20.44

Föregående ämne - Nästa ämne

nemesiswar

VARNING!!!!!!
DENNA KAMPANJ KOMMER INNEHÅLLA EXTREMA SCENER AV SÅDANT SOM TORTYR, VÅLDTÄKTER, KANNIBALISM OCH ANNAT EXTREMT SOM ÄR MENINGEN ATT ÄCKLA FOLK TILL DESS FULLO, SÅ DÄRFÖR REKOMMENDERAR JAG ATT DU TÄNKER TVÅ GÅNGER INNAN DU VISAR INTRESSE.

Läs varningen en gång till först denna kampanj är en sceience fiction om hur Borås skulle kunna se ut om hundra år. När jag börja inspirerades jag av filmer såsom All night long, Ichi the killer och några andra som jag inte kan namnet på och musik som EYEHATEGOD.
Denna kampanj kommer inte vara en långkörare utan jag tänker mellan 10-20 spelningar beroende på hur snabbt ni vill gå fram i historien.
Regel systemet kommer vara ett hemmahjort som mer eller mindre bara är till föra att det ska finnas någon slumpchans och det är roligt att slå tärningar, men jag ska försöka tärnings slagen minimala. Ni kommer också få välja på 6 olika färdiga karaktärer (finns dock gott om utrymme för egen nisch).

Här är lite världs historia.


Borås 2111

2014 Alliansen vinner återigen valet och deras val löfte att införa Euron blir så småningom sanning.

2017 Reinfeldt avgår efter sjunkande siffiror och den store upstickarn och höger idealisten Sven Ljung tar över ledarskapet för Moderaterna.

2018 Återigen så vinner Alliansen med att lova att Sverige ska lämna sin neutralitet och ska ha en folk omröstning om NATO.

2019 Folk omsröstning för att ingå i NATO sker och går igenom.

2023 Oroligheter i mellanöstern med den Iranske presidenten Achmed Al-Akash enar Arab världen med att göra ett stort pådrag mot väst och Israel. Achmed bär en blå turban.
Kina vägrar emot ta väst men uttalar sig om att dem inte är glada i den förenade arab världen och lyckas alliera sig med Nord korea, en samling mindre -stan länder, Mongoliet och Indien.

2024 Achmed avlossar omotiverat kärnvapen simultant mot USA och Israel vilket senare klassas som avstampet för tredje världskriget. Ryssland, Schweiz och Syd amerika står utanför detta världskrig men 3 fraktioner slåss friskt det vill säga Kinesiska alliansen, Arab världen och NATO.

2032 Slutet är totalt för Arab världen, USA och Europa är bra sargade medans Kinesiska alliansen bortsett från Nordkorea som libereras av Syd Korea Står som ganska klara segrare dock inte utan stora förluster.

2033 Sverige är ganska skonat från attacker jämnfört med resten av Europa speciellt östra Europa såsom Polen, Italien och Stora delar av Tyskland. Men arbetet för att återuppbygga Sverige börjar vilket är svårare än man tror eftersom kassorna efter kriget är näst intill slut!

2042 Tio års misär och arbetet att återuppbygga världen känns nästan som om det går bakåt än framåt i Sverige Socialdemokraterna sitter åter i makten men fattigdom och misär är ett faktum. Kriminalitet har ökat drastiskt under dessa år.

2050 Ett nytt parti som kallas Utopi partiet (UP) med sin hårda linje om att pumpa in extrema stora pengar i polisen för att komma i ordning med den enorma kriminalitet kommer in i Riksdagen med 14%.

2054 UPs linje har funkat bra under åren och faktiskt minskat kriminaliteten och lyckas igen göra ett bra val med 30% denna gången

2062 Nu är UP det största partiet med 70% och man har verkligen lyckats bygga upp Sverige igen men fängelserna är många och överfulla förslaget om att göra "Fänglese städer" diskuteras.

2063 Fängelse städerna blir av 3 städer ska evakueras Borås, Kumla och Karlskrona till att byggas enorma murar runt och bli en exil för folk som bryter mot lagen.

2070 UPs jobb har avlönat sig Sverige är nu en utopi där hälsa och är på topp och kriminalitet inte existerar, dem vinner valet med 99%.

2111 Sverige är numera en utopi med sjukdomar så gott som borta och jobb för alla i perfekt balans. Resten av världen ser bra ut nu också.

Lagen är numera ett,tu,tre varianten att en gång är en böter, andra gången några månader i häkte och tredje gången exil på livstid i en fängelse stad.

Enforcers jobb ska vara att ha någon form av kontroll i fängelse städerna men det går rykten om att dem mer eller mindre bara mejjar ner fångar som kommer för nära muren... men vem bryr sig världen är så bra just nu!

nemesiswar

Just det spelningar är tänkt att vara varannan Tisdag ungefär.

snoffaz

Ebon får man vara med, det låter som handen i handsken för mig, då jag älskar Takashi Miike .

Brain

Intresserad. Vet dock inte hur min kalender ser ut i dagsläget.
Tomas Davidsson

nemesiswar

Gött gött 2 st fler folk behövs

soulreaper

Precis som brain är jag intresserad men måste kolla över hur mitt schema ser ut i framtiden. Återkommer när jag kikat lite närmare på detta..
Igenmurade ögon, kärleken är blind, knytnäve med vigselring...

Peaceful protest doesn\'t get the job done
So I wake up for the rally grab my soy milk and my gun

nemesiswar

Kul att det finns intresse i alla fall hade behövt några till men eftersom ni är så snabba får ni paxa karaktärer först.


Ni är en grupp arbetskamrater som jobbar för ett företag i Göteborg som heter Arms design nr.1 ett företag som deisgnar vapen för dem såkallade enforcers som agerar nån form av polis i fänglese städerna, vapnena i sig tillverkas i Karlsskoga.
Ni är på studie besök i Borås (eller snarare utkanten i Sandared) där det finns en större besöka brygga som man kan titta ner och se dels hur enforcers arbetar och en liten bebygglese med fångar. Anledningen med studie besöket är för att få se ett par demonstrationer på vapen ni designat och lite för nöjes och se hur enforcer jobbar.

Karaktärer

Sven Jansson, 27 år - Brain
Är en arkitekt i grund men numera jobbar med att snygga till vapen designerna till att vackrare och rundare intryck. Han är bosatt i Lerum. Han har en tjej (Tanya Larsson) som han förlovat sig med och tagit med på studie besöket hon är också hög gravid och väntas föda om två veckor.
Utseendet: ganska lång och smal blont kort hår
Hans favorit musik är rock av det nyare slaget som tex Robbie the Law och Peace groovers.

Fredrik Ström, 40 år - Napprix
En mycket glad man ler ofta men berättar lite om sig själv, ni vet dock att han har en fru som han bor tillsammans med i Vasa och han har pluggat väldigt länge innan han började jobba.
Utseende: Lång smal och kort brunt välkammat hår och glasögon
Hans favorit musik är gammal rock och pop från sent 1900-tal såsom Michael Jackson, Madonna och AC/DC

Nils Nilsson, 37 år - Snoffaz
Nils är en riktig arbetare en flitig sådan och han är mycket omtyckt på arbetsplatsen då han alltid är pratglad och på gott humör. Han är ensam stående i Alingsås
Utseende: något kortare än medel ganska tjock speciellt en riktigt go kul mage han har rakat hår med en goatie vilket han påstår han är inspirerad av 2000-tals biker-stil
Han är inte mycket inne på musik utan läser mycket böcker istället speciellt sådana som ger ett gott samtals ämne på jobbet.

Björn Eliasson, 34 år - Herr_kans
Björn är en försynt men snäll kille som jobbar på kundtjänst och pratar i telefon. Han har en Familj i Surte med en fru och 2 barn.
Utseende: ganska kort  med mörkblond snebena och använder glasögon när han läser
Hans favorit musik är det som oftast spelas på radion såsom Dancing like nobody else, Säkert 2 och Lasse Lindborg

Tomas Svensson, 35 år - Soulreaper
Är arbets ledaren för design gruppen. Han är en extremt snäll person men kan verka lite nervös till sättet. Han är ensamstående på hisingen men har en dotter på 15 år
Utseende: medel lång  och ungeför 2 cm hår i hela ansiktet nogåt rund runt midjan.
Hans favorit musik är samma som Svens det vill säga nyare rock såsom Robbie the Law och Hipsters dont go wild.

Katarina Jonasson, 29 år
Tjejen som alla är kompis med har alltid svar på tal vad som än sägs och en duktig en på att diskutera saker och speciellt politik är roligt att diskuteras. Hon är ensamstående i Kortedala
Utseende: hon är medel lång och ganska smal, hon har axel långt rött hår och runda glasögon
Hennes favorit musik är dagens "glada" goth såsom Siouxee angels, Christian life och The full Cure.

nemesiswar

"Could you define true evil...
- Its a total lack of empathy
"

Napprix

Räkna med mig Ebon :D detta låter riktigt intressant

Napprix

och pax för Fredrik Ström :D hehe

snoffaz

Nils nilsson låter helt klart intressant

Brain

Sven Jansson för mig (känns som en go Se7en psykos ligger färdigt för honom :-))
Tomas Davidsson

nemesiswar

Minst en till hade vart att önska har tänkt att dra igång i Januari.

Herr_kans

finns de nån karaktär kvar tar jag den

nemesiswar

Visst det är bara på att välja