revised mazes and minotaurs

Startat av roligt, januari 23, 2010, 16.00

Föregående ämne - Nästa ämne

roligt

Hej vi är ett gäng på 5 personer som nyligen startade en ny rollspelsgrupp men då inte blev så många som vi hade trott då flera drog sig ut i sista stund.

Vi vänder oss därför hit för att kolla om det finns några som är intresserade av att vara med och spela, vi spelar ett spel som heter Revised mazes and minotaurs http://mazesandminotaurs.free.fr/revised.html som är ett rollspel som utspelar sig i en värld som kan liknas vid antikens Grekland.
Spelet är ett fantasy rollspel med alla de klassisk (och mindre klassiska) antika sagodjuren och monstren, att ha läst Illiaden eller Odysséen är ett stor men absolut inte nödvändigt plus.

vi hade tänkt spela ganska ofta och hoppas kunna spela ca2-3 gånger i månaden inne på gedon.

just nu består gruppen av mig som spelledare och sedan 4st spelare och vi skulle vilja att det blev ca 8st spelare så svara om ni är intresserad.

återkommer med datum för ett gruppmöte och karaktärsskapande för intresserade...

PS. storyn för spelet på dess hemsida är helt påhittad (erkänt av skaparen i F&Q) och det är inte en slump att det heter mazes and minotaurs som i D&D.
Var med och spela.

roligt

om det är någon som är intresserad så skulle jag kunna komma in på fredag eftermiddag, lördag eller söndag. Men då skulle jag vilja veta om det är någon som kommer vara där med nyckel.

så om du har nyckel och hade tänkt att vara inne på gedon på fredag eftermiddag eller på helgen så säg till när.
Var med och spela.

Ewers

Kul att en ny grupp kommer igång!

Min erfarenhet av att spelleda är att det blir bäst med 4-6 spelare. Mer spelare kräver erfarna spelare som tar hänsyn och låter andra få tid i rampljuset.

Hoppas ni får blodad tand och spelar mycket, ofta och länge!

/F

roligt

anledningen till att jag tänkte ha ca 8 spelare vore för att jag viste att minst en av spelarna inte kommer kunna spela så ofta och nu är vi förövrigt 5spelare men den nya spelaren kanske inte kommer stanna kvar.

nu blir det i alla fall 4-5 nya (bidragsberättigade) medlemmar till Gedon. :D
Var med och spela.

Ewers

Toppen!

Kul med nya aktiva medlemmar.

/F 8)

biggabush

Ge Roligt en nyckel (om han inte redan har en).
\"Bättre att dö till sjöss än som en ko på halmen\"
(Anders Bersten, styrelseledamot)

roligt

ohh.. tack, tack. jag är hedrad. :D
Var med och spela.

biggabush

Lallo, snacka med nån i styrelsen så fixar vi detta.
\"Bättre att dö till sjöss än som en ko på halmen\"
(Anders Bersten, styrelseledamot)

roligt

ohh tack... är det inte ett styrelse möte snart? skulle kunna dyka upp där om det är ok... dom är väll öppna för föreningen eller?

annars så skulle jag kunna kolla om jag får tag i någon ur styrelsen på forumet eller normala dager... får nog se när jag kommer in först. tror jag ska in nu på torsdag, hoppas det är någon där att tala med, bör vara det.
Var med och spela.

roligt

vi kommer att spela nu på fredag (5/2) om det är någon inne på Gedon som kan låsa upp. kommer även in nu idag (torsdag 4/2) och ska spela brädspel och se hur det är med nyckel...
Var med och spela.

Usually_Insane

lägg märke till att CG inte kommer idag till brädspelskvällen, så vet inte om det kommer att vara öppet
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

roligt

jag har hört att alla tillgängliga nycklar är utlånade och det är fler i kö för en egen nyckel.

Får helt enkelt klara mig utan, tyvär.
Var med och spela.

roligt

just nu är vi en grupp på 4 spelare +mig som spelleder och vi har spelat ett flertal gånger och det har funkat rätt bra :D
men tyvärr har vi inte hittat något sätt att spela inne på Gedon då vi inte kan låsa upp :(

Jag frågar då därför här om det finns någon som har ett förslag på hur vi ska göra för att kunna spela inne på gedon? någon vänlig själ som kan hjälpa till att låsa upp emellanåt kanske?

någon som vet hur jag ska göra :?:
Var med och spela.

roligt

så, nu är vi en stadig grupp på 6pers och förhoppningsvis har alla en inloggning snart.

Mina förslag om speltillfällen är:
Söndagen den 28 mars. V.12
Måndagen den 5 aprill. V.14
Söndagen den 11 aprill. V.14
Lördagen den 17 aprill. V.15
Söndagen den 18 aprill. V.15
Det är datumen för aprill, kopiera listan och lägg till erat namn efter alla datum som ni kan på. Obs! Kopiera den senast inlaggda listan så hamnar allas namn på samma tillslut när alla fyllt i. Kommer dessutom att försöka edita in allt i listan i denna posten om det blir rörigt.

Edit: tog bort den den 10 april.
Var med och spela.

snoffaz

Söndagen den 28 mars. V.12  Beror på när vi börjar.
Måndagen den 5 april. V.14 Snoffaz
Lördagen den 10 april. V.14 snoffaz
Söndagen den 11 april. V.14 snoffaz
Lördagen den 17 aprill V.15
Söndagen den 18 april. V.15