Dark Heresy - Maggots in the Meat

Startat av cracked_open, januari 25, 2009, 23.48

Föregående ämne - Nästa ämne

cracked_open

"Greetings Acolythes, You are to travel to the fedual world of Acreage to investigate a series of unnatural attacks on the citizens of the city of Olrankan. The backward locals are full of tales of monsters and deamons, but it is up to you to find the truth of this.
Evidence would suggest this is the work of some manner of death cult.

Now make haste to Acreage, your way there has been paved. You will make planetfall at the Imperial outpost known as Emperor´s Island, a short distance from the city of Olrankan. From here, tread lightly and make no show of allegiance as I offer you no support in this task and it is unknown as to the extent of your foe's power.

I await news of your success"

- Inquisitor Quintos
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

cracked_open

Jag har bokat upp ena rollspelsrummet på geddon för kunna börja på ett litet äventyr som kallas "Maggots In The Meat"

Fre 27/2-09 18:00 ----> Jerry, Ewers, Ag, kanske Martin, Kari

Lör 28/2-09 18:00 ----> Jerry, Ewers, Ag, Martin, Kari

Larsson?
AG?
Ewers?
Henke?
Kari?

Att ta med:
2st D10:or, papper, penna och ett jädra spelhumör  :wink:
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

Ewers

Fre 27/2-09 18:00 ----> Jerry, Ewers

Lör 28/2-09 18:00 ----> Jerry, Ewers

/F 8)

Andreas Graae

Ja jag kan då med så, see u then!

Martin Larsson

Lördagen funkar nog bättre för min del känns det som.

Fre 27/2-09 18:00 ----> Jerry, Ewers, Ag, kanske Martin,
Lör 28/2-09 18:00 ----> Jerry, Ewers, Ag, Martin,
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Kari

Fre 27/2-09 18:00 ----> Jerry, Ewers, Ag, kanske Martin, Kari
Lör 28/2-09 18:00 ----> Jerry, Ewers, Ag, Martin, Kari
"O divine art of subtlety and secrecy! Through you we learn to be invisible, through you inaudible, and hence we can hold the enemy's fate in our hands."
― Sun Tzu, The Art of War

cracked_open

Då spikar vi Lördag 28/2-09 18:00.
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

Ewers


cracked_open

Lördag 28/2-09 18:00.
startar vi kampanjen. Ta med era karaktärsblad, 2 stycken T10:or, Penna och ett jädra spelhumör  :wink:
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

Waaaagh

wroooooom, så snabbt skall det gå o få nästa datum inskrivna ;) nee, men när kommer nästa spelning tror du?

cracked_open

Jag tänkte att vi kanske kan försöka hålla 1 eventuellt 2 spelningar per månad men jag skall kolla med mitt arbetschema och lägga upp lite tider så får vi se när ni andra vill och kan spela  :wink:

Måste nog skriva ner lite fler elaka snubbar om Ewers nu skall springa runt och sparka allt i skrevet som verkar hotfullt  :lol:
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

Ewers

Hade tänkt att min karaktär skulle anpassa sig till ett "civilt" liv under första uppdraget eller så. Han är ju fram till nyss van vid ett liv av konstant krig. Hade tänkt att han faktiskt skall utveckla en hjärna så småningom.  :wink:

Kul spelning!

PS. Hade haft en himla massa mer plus på tärningslagen i de olika striderna pga stridsmodifikationer. Kan vara bra om vi går igenom dom lite lugn nästa spelning. DS:

/F 8)

cracked_open

En mycket bra idé. Vi kan ta det vid nästa drabbning att vi går igenom stridssystemet lite med de olika modefikationerna  :wink:
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

Martin Larsson

Har också skummat igenom stridssystemet nu. Mitt förslag är att vi kopierar upp hela det till varje karaktär dvs alla actions och modifikationer. Vi har gjort så i WHFRP och det underlättar grymt mycket att alla har den infon tillgänglig istället för massa letanden i regelböcker :)

Sedan vet både du och jag Ewers att du inte hade träffat ändå :lol:
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Waaaagh

bara jag som skulle träffat massor ;) min karrakrär kommer spelas mer som karraktär nästa gång nu när en fått lite kläm på hur en skall spela han, så det blir nog bra =)

Men ett litet tipps om vi skall gå igenom stridssystemet så kanske vi får hitta ett datum där vi kan börja tidigare än kl 18 =)

Tack för en kul spelning föresten! tror detta kommer bli sjukt bra när vi väl får igång det hela o lär oss systemet =)
Nu mer jäger, Kanin