Brädspel på torsdagar

Startat av globetrotter, februari 25, 2007, 21.07

Föregående ämne - Nästa ämne

mlkr

Aha :) ja, Santa Maria hette det nog ja. Småmysigt. Får hoppas på plats vid Gloom då :)


Skickat från min iPhone med Tapatalk
/Veni Vidi Vicious

globetrotter

Är du på plats till 18, så reserverar jag en plats åt dig på Founders of Gloomhaven.
Misstänker att PeterW vill vara med också. Räkna dock med att det behövs en timma regler och sådär 3 timmar spelande. Dvs det blir till efter kl 22 i alla fall.
/Carl

Usually_Insane

Din misstanke är korrekt, vill nog testa på det.
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

globetrotter

Brädspel på torsdag! Finns det önskemål om spel?
/Carl

globetrotter

Brädspel på torsdag som vanligt!
/Carl

globetrotter

Som vanligt är ni välkomna till brädspelande på torsdag!
/Carl

globetrotter

Brädspel på torsdag som vanligt.

Jag kommer att ha med mig "Sid Meier's Civilization: A New Dawn", vilken jag har lånat för att kunna testa det ett par gånger inför att det ska vara med på brädspelsdemon på Borås Spelkonvent.
PeterW har redan bokat en plats på detta på torsdag.

För övrigt har anmälan till konventet öppnat på https://bsk.armagedon.se/wp/
Jag och Ölme kommer att sätta upp och ha regelgenomgångar på 6 olika spel från sista året, under hela lördagen för 10:e året på raken, vilket ni kan se under "Arrangemang" + "Brädspel".
Kom gärna med egna spelarrangemang till konventet eller annars kan ni anmäla er till att jobba några pass på konventet och få reducerat eller fritt inträde beroende på insats.
/Carl

globetrotter

Brädspel på torsdag som vanligt.
Finbesök av Karin och Ölme också :-)
/Carl

Usually_Insane

Kommer inte att närvara då jag ska på föreläsning som varar mellan 17:00-19:30
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

globetrotter

Brädspel på torsdag som vanligt.
Kommer att ha med bl a Civilization A New Dawn och Deckscape Heist in Venice.
/Carl

globetrotter

Brädspel på torsdag som vanligt.
Kan tillägga att jag räknar med spel även nästa torsdag, då några utomsocknes kamrater (som alla är kända på Geddon) till mig är på besök inför BSK, som startar dagen därpå.
/Carl

globetrotter

Brädspel på torsdag som vanligt. Då det är BSK i helgen på Bäckängsgymnasiet, kommer säkert flera ägna sig åt att bära saker och behöver de hjälp att lasta, så får vi ta några minuter på det vid behov.
Det har sagts att alla brädspelen i hyllan på klubben, ska tas dit på torsdagskvällen för en brädsspelsbar, så räkna med att det vanliga utbudet INTE är tillgängligt.
Kom gärna med förslag på spel att ta med. Jag ska försöka få med en del enklare spel, som ni läsa till er reglerna själva.
/Carl

globetrotter

VIKTIGT!
Jag har ju fått besked av Carl Tatti att man vill att vi har brädspelskvällen på Bäckängsgymnasiet i stället, pga materialflytt dit. Jag skulle tro att det blir i kafeterian.

Har ni tid och möjlighet att ta ett "flyttlass" i en bil vid 17-tiden, är det uppskattat. Själv kommer jag inte ifrån förrän vid 18-tiden och hoppas på att inte vara sen. Det kanske blir att hjälpa till att bära in lite från något lass på skolan också.
/Carl

globetrotter

Efter en helg med spelkonvent så är ni väl ännu mer sugna på att spela spel nu på torsdag! I alla fall är jag det med två nyinköpta spel: Discover Lands Unknown (coop) och Coimbra.
Dessutom har jag önskemål om att ta med AuZtralia.
/Carl

globetrotter

Dags för brädspel på torsdag igen.
Jag har nog med både Discover Lands Unknown och Coimbra.
Dessutom Rajas of Ganges för den som vill testa något enklare, men väldigt intressant.

Dock har jag fått kickstartern Gugong i helgen, som jag själv är väldigt sugen på att testa.
Måste vara spelet med de snyggaste komponenterna och t o m en användbart "insert" i lådan.
/Carl