galleri

Startat av sebbe, augusti 12, 2005, 23.01

Föregående ämne - Nästa ämne

sebbe

stötte på lite problem när jag skulle installera ett schysst galleri, och det fungerar helt enkelt inte.

ska titta på lite alternativ eller andra lösningar, och ville bara informera om att det nog tar längre tid än jag påstod att det skulle göra.

tydligen finns det gallerier som så att säga är inbyggda i forumet, och det tycker jag verkar vara den roligaste lösningen.

jag kan också snickra ihop nånting till resten av hemsidan, men det kommer inte bli lika proffsigt och användarvänligt (om inte typ d4gL3 vet hur man gör).

frågan är nu då, ett galleri inbyggt i hemsidan eller inbyggt i forumet?
ska vi kanske ha båda två? vilket ska vi isåfall prioritera?
ska alla kunna lägga upp bilder (flummigt), eller bara nån bildadmin?
skulle det funka med ett galleri för båda ovanstående alternativ?
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

emil

Jag mailar gärna bilder till "ngn", typ Sebbe... 8) Ang galleriet så skjut själv med det du gillar mest.

dagle

ja skulle kanske kunna snickra ihop något. Men mer tankar om hur det skall se ut... skulle kunna slå samman detta med random bilden på startsidan? (koden var i en annan tråd) Kan snickra ihop ett snyggare system än vad du troligen kan tanka då jag kan använda GD för att öka speeden, genom att göra när man tankar upp bilderna så blir det två varianter på bilden (en liten när man kollar i galleriet och en större när man klickar på bilden...) men då jag jobbar lite nu och skall nollas snart + att jag gör ett dynamisk sida till en annan så tar det kanske lite längre tid. OCH SÅ VÄNTAR JAG PÅ ETT MAIL! (svårt att göra mappstrukturer utan att ha lösenord... är inte arg eller nått om ni skulle tro det), (orkar inte läsa egenom editar senare kass gramatik..)

sebbe

har ju glömt bort din adress hela tiden, men nu är det skickat.

det vore absolut bra att man kom till galleriet (och just den bilden) om man klickar på randombilden.

att bara göra själva galleriet är itne så krångligt, det klarar jag själv. men det ska gärna vara lite mer användarvänligt om man säger så =)
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

Clifford

Hur går detta då? Jag pulade lite med bilder i cutenews idag, men det är något som jag måste bli bättre på. Hur placerar jag en bild till höger om texten i cutenews istället för under? Går det?

Galleri vore bra även ur nyhetsperspektiv.

dagle

oooops den försvann visst när jag formaterade c: ... skall kanske sluta php:a i windows snickrar ihop något snart... sry men windows startade 2 explorer och jag glömde den filen...

angående cuteviews så har jag ingen aning men den borde använde sig av vanliga html tagar om den inte har tagit bort det... (i så fall är det bara att designa som i html)