css

Startat av dagle, april 08, 2005, 21.00

Föregående ämne - Nästa ämne

dagle

Det kanske inte är så viktigt men för att ha en proffsig sida så bör css:en vara bättre.... bara ett lite förslag på en förbättring, då denna inte är speciellt bra.

dagle

kan fixa det i en framtid då sidan ser helt mongo ut och man inte kan se bilder om man inte använder sig av IE, vilket inte jag vill göra! Visste inte att sidan såg så mongo ut.Sedan är det också roligare ifall sidan följer de standander som finns på nätet.

Clifford

Det finns mycket att ordna med sidan och forumet, förhoppningsvis kan du jag & Le Laszlo snacka ihop oss om detta. Jag har tagit på mig att fixa fram fler texter till sidan. Vi behöver fler foton, och bättre kod i bakgrunden för läsare typ Netscape/Firefox.

dagle

Citat från: "Clifford"Det finns mycket att ordna med sidan och forumet, förhoppningsvis kan du jag & Le Laszlo snacka ihop oss om detta. Jag har tagit på mig att fixa fram fler texter till sidan. Vi behöver fler foton, och bättre kod i bakgrunden för läsare typ Netscape/Firefox.
bra... då den som inte använder sig av IE inte kan se massa funktioner som bildarkivt på sidan....

Clifford

Jag vet, använder Firefox själv.

Martin Larsson

Med lite tur så löser väl Sebbe detta med iom sin uppdatering av det hela 8)
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Lambda

jag lever.

jo, css-n på hemsidan följer gällande standard. jag har kollat upp det och testat med andra webläsare också, och tyvärr: det är deras fel att saker och ting inte fungerar.

vad gäller forumets css [om det nu finns någon sådan] vet jag inget om, och jag tänker inte pilla i den heller. möjligtvis installera en ny version av forumet om sisådär 100 år, men inte nu.
Not even death can save you from me.

Clifford

Den enda läsaren som följer w3c standard fullt ut är vad jag vet Firefox. Efter att ha sett hur det mekats med Sveroks hemsida för att den ska funka i alla läsare VET jag att Firefox är den ENDA läsaren som gör det den ska och inget annat. IE följer ingen standard, jäkla MS-skräp.

ALLA borde använda Firefox.

sebbe

"men IE funkar ju jättebra för mig varför ska jag byta?"

näh firefox är grymt, sant faktiskt.
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45