Nordholmiasagan - MUA

Startat av knallpucko, september 01, 2010, 12.55

Föregående ämne - Nästa ämne

knallpucko

Då kör vi check-in för de tappra hjältarna inför imorgon kväll. Vilka är på?
Maltiel: In the name of the Emperor I command thee - no more cans labeled "Food"!
Engine room cannibal/shipmate: Alr\'t, sir. \'Ould you like an arm or a leg?
Maltiel: By the Aquila - pass me the can opener!

nemesiswar

Slutat 18.00 imorgon på jobbet så dyker upp vid 19.00

Ewers

Är flytthjälp imorgon på dagen men räknar med att spela på kvällen.

Kram!

snoffaz


Niklas


knallpucko

Då är vi alla check, mina herrar - iaf efter kl 19. Dörren är låst efter kl 18, Henrik, så ring när du är framme. Vi andra träffas som vanligt mellan 17.15-17.30, så drar vi igång på allvar efter att ha delat ut lite xp och alla burgare är uppätna.
Maltiel: In the name of the Emperor I command thee - no more cans labeled "Food"!
Engine room cannibal/shipmate: Alr\'t, sir. \'Ould you like an arm or a leg?
Maltiel: By the Aquila - pass me the can opener!

nemesiswar

Mutant 1/4-14

Vi går ner i hålet längs någon spiral trappa.
Vi ser ett finger bland rötterna. Julius petar med sin penna på fingret. Vi ser även en fot som är mycket lik min egen, han verkar inte ha något huvud.
Vi hamnar i en diskussion om demokrati.
Vi träffar på en zombie gris som verkar ha stått där i hundra år.
Jag räcker fram stenen med trogars symbol, då tar Julius chansen och dyker förbi zombie grisen och rötterna stänger gången bakom.
Zombie grisen börjar prata och säger han heter Magrör och berättar han vaktar massa fångar i rötterna  som missbrukat makt kanske tom Drigar? Mag rör nämner även "han som gillar elden"
När vi beger oss upp igen ser jag Gertruds krus i en av gångarna men inser att det nog är en illusion av någon andetalare i grottorna och försöker stänga ute det då jag känner en lukt av ruttet, även Julius känner denna lukt.
När vi närmar oss ruinstaden så hör vi strid.

knallpucko

För att ingen ska bli besviken så vill jag bara meddela att jag är ur landet (i Skåne, alltså) på tisdag, varför det inte blir någon spelning. Om tre veckor, däremot...!
Maltiel: In the name of the Emperor I command thee - no more cans labeled "Food"!
Engine room cannibal/shipmate: Alr\'t, sir. \'Ould you like an arm or a leg?
Maltiel: By the Aquila - pass me the can opener!

nemesiswar


Ewers


knallpucko

Jag är tydligen en sådan som inte håller ord, för nu på tisdag har det kört ihop sig igen: vi kan skylla på valborgsveckan, men det handlar nog mest om att jag inte hinner med alla saker jag har att göra. Kan ni hålla er två veckor till eller blir det en massiv uppsägning från kampanjen nu?
Maltiel: In the name of the Emperor I command thee - no more cans labeled "Food"!
Engine room cannibal/shipmate: Alr\'t, sir. \'Ould you like an arm or a leg?
Maltiel: By the Aquila - pass me the can opener!

nemesiswar

Det börja lukta revolt :)

Niklas

Luktar gott om bonus-XP!  :D

Ewers

Jag hörde också att det var ett ombud från spelarnas riksförbund som sade att det blir massiva bonus-exp. Det är tydligen enligt gängse avtal mellan sl-förbundet och spelarnas riksförbund.

/F

snoffaz

bara bra är mycket jobb denna vecka så var tveksamt jag hunnit varit med på tisdag...