Nordholmiasagan - MUA

Startat av knallpucko, september 01, 2010, 12.55

Föregående ämne - Nästa ämne

nemesiswar

Check, med viss risk för försening.

snoffaz

Än så länge Check för gresen...

Niklas

Jag har varning för sjukdom. Hostig och lite ont i halsen idag. Om det är borta imorgon dyker jag upp

Ewers


knallpucko

Då har vi tre säkra och en möjligen döende Nisse - vi kör alltså enligt plan imorgon. Henriks försening balanserar vi upp med ätande för de som vill och en titt på de nya reglerna, som bör komma ut på nätet någon gång under morgondagen och som kommer att finnas i pappersform på bordet. Och ja, Henrik, jag har telefonen med mig, enkom för att du ska kunna ringa mig om dörren på entréplan är låst (18.00).
Maltiel: In the name of the Emperor I command thee - no more cans labeled "Food"!
Engine room cannibal/shipmate: Alr\'t, sir. \'Ould you like an arm or a leg?
Maltiel: By the Aquila - pass me the can opener!

knallpucko

#455
Nu finns reglerna att läsa via nedanstående länk (för alla som antingen nattsuddar eller snor tid av sin arbetsgivare för privata nöjen). God läsning!

https://www.dropbox.com/s/a2dpl8m1qp1aoff/Nordholmiasagan%20-%20regler.pdf

Jag inser att vi behöver göra om rollformulären (igen), men det tar vi när jag fått sova lite om något år. Länge leve blyertskladdet!
Maltiel: In the name of the Emperor I command thee - no more cans labeled "Food"!
Engine room cannibal/shipmate: Alr\'t, sir. \'Ould you like an arm or a leg?
Maltiel: By the Aquila - pass me the can opener!

Niklas

Känner inte att jag kommit närmare spelning idag.

Niklas

Vad hände i tisdags? Någon som vill skriva lite kort?

knallpucko

Då var det dags för check-in inför morgonkvällens spel - no new rules, only mindwrenching gaming!

Nisse: Uppenbarligen inte...
Maltiel: In the name of the Emperor I command thee - no more cans labeled "Food"!
Engine room cannibal/shipmate: Alr\'t, sir. \'Ould you like an arm or a leg?
Maltiel: By the Aquila - pass me the can opener!

snoffaz

Kan inte närvara imorgon, har en kraftig öroninflammation som inte vill ge med sig...

nemesiswar

Är på, med viss risk för försening.

Niklas

Jag är på men kan bli lite sen. Måste hem och packa ner badmintonkläder. Ska lira efter spelningen.

knallpucko

Då är vi klara för spel ikväll kl 17.15 - med viss förseningsrisk av älg och människa samt uteblivande av gris. Katten lovar dock att regera (eller möjligen regenerera), har jag hört.
Maltiel: In the name of the Emperor I command thee - no more cans labeled "Food"!
Engine room cannibal/shipmate: Alr\'t, sir. \'Ould you like an arm or a leg?
Maltiel: By the Aquila - pass me the can opener!

nemesiswar

Mutant 4/3-14

Jag tränar with success med Asgar.
Jag drömmer goa drömmar förutom när Gertrud sitter vid en eld och berättar han behöver hjälp att han är under rötterna där vi är nu.
På morgonen kommer vi överrens om at röra oss neråt.
Vi vill göra gröt men det bli genomskinligt snor vi får rådet att tänka på Drigar.
Vi tränar igen och jag fullkomligt dominerar träningen!
Asgar läser mina tankar och berättar om tunna mörka murar och där Hjarte lever på en ö. Och berättar om kåkstaden och om en större svart sten som var kraftigare.

knallpucko

Hej grabbar,

Hinner tyvärr inte spela på tisdag eftersom jobbet pockar på uppmärksamhet - vi satsar på tisdag om två veckor istället. Kanske skulle vi prova att låta Jånny och kissemissen lägga sina versioner av de senaste spelningarna till älgens excellenta observationer?
Maltiel: In the name of the Emperor I command thee - no more cans labeled "Food"!
Engine room cannibal/shipmate: Alr\'t, sir. \'Ould you like an arm or a leg?
Maltiel: By the Aquila - pass me the can opener!